Gå til innhold
Arkivverket

[#75207] Vestre gravlund Oslo


Gjest Jan Erik Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Røed

Jeg har forgjeves forsøkt å finne kirkebøkene for folk som er gravlagt på Vestre gravlund i Oslo. Hvilken kirkebok dekker denne gravlunden? Personene det gjelder døde i 1919 og 1927 og er gravlagt her, men er ikke å finne. mvh jan erik røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiMuligens Fagerborg eller Vestre Aker For Fagerborg er det ikke avlevert KB over døde Har du funnet de du søker i scannet dødsfallprotokoll for Oslo ?Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Takk for svarene. Fagerborg ser ut til å være rett menighet og de har altså ikke avlevert kirkebøkene. Men hvor finner jeg 'scannet dødsfallprotokoll for Oslo'? Finnes det noe annet enn de ulike menigheters kirkebøker?mvh jan erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiLenke til Scannede dødf.prtk.Oslo LenkeHvis du ruller ganske langt nedover kommer du til 'Dødsfallprotokollregister' for hvert år.Disse er sortert etter avdødes efternavn.Her vil det stå hvilken dødsfallprotokoll vedkommende er innført i samt nr på innføringenHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

I Oslo er bare de 'nyere' gravene tatt med i Gravminner. Min 'oldetante' døde i 1949 og er med i Gravminner. Hennes foreldre døde i 1905, ligger i samme grav, og er ikke med i Gravminner. Ved besøk hos den meget hjelpsomme kirkevergen i 1990-årene fant de lett min grandtante, men ikke hennes foreldre, som sto i en annen protokoll der gravene var så gamle at graven fra begravelsessynspunkt var fri å bruke. Jeg tror at det er samme situasjon for en av de andre Oslokirkegårdene - mine tipoldeforeldre står ikke i Gravminner, men de som er begravet i samme familiegravsted står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Da har vi fått et godt arbeidstykke i fremtiden. Å skanne alle de gravprotokollene som viser alle graavlagt som ikke er med i Gravminner i Norge.Legg merke til at dette arbeidet er bassert på frivillige hender og desto flere slike hender man har, desto mer blir tilbjengelig for flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Hei Jan Erik Det er mulig jeg er litt utenfor temaet, men du spør vel egentlig om hvilke kirke som er benyttet ved begravelse på Vestre Gravlund i 1919 - 27. Min far ble begravet i 1965, min mor i 1986 begge på Vestre. De var begge bosatt på Sinsen. Noe av årsaken til at mine foreldre ble begravet der var at mine farforeldre var begravet på Vestre. Dersom den regelen lå til grunn i 1919-27 er det jo ganske vilkårlig hvor folk bodde - og hvilken kirke de ble begravet fra. Da er det vel bare å henge seg på Otto Jørgensen: 'Da har vi fått et godt stykke arbeid i fremtiden' Med vennlig hilsen Kathe Tove Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Du har nok rett. Det er snakk om mine besteforeldre som det godt kan hende ble lagt i sine foreldres graver, unsett hvor de bodde i byen. For det var jo nettopp det jeg prøvde å finne ut, altså hvor de bodde.mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.