Gå til innhold
Arkivverket

[#75208] Sogn og Fjordane: Kristian Olsen født i Hafslo ca. 1840


Gjest Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sandvik

I folketellingen 1900 for Hafslo står Kristian Olsen f. 1840 og kona Anne Hansdatter f. 1833. Jeg tror jeg har funnet Anne, døpt i Hafslo 23. februar 1834 og født i Urnes. Kristian Olsen kan jeg ikke finne, men det skyldes nok at jeg ikke har oversikt over de aktuelle kirkene. Skulle gjerne hatt han og foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sandvik

Takk til Bjørg! Du hjalp meg også i går. Når man ikke finner andre med samme kombinasjon av sønnens etternavn og farens fornavn i det aktuelle området så bør det være rett person. I folketellingen 1900 står han født 1840, noe som er et godt stykke unna, men ikke et uvanlig slingringsmonn i tellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg kan stadfesta at dette er rett huslyd. Christian Olson, òg kjend som Christian Brun Olson (Brun-namnet etter bestefaren kaptein Nicolai Christian von Brun) (1835-1923) var gift med Anna Hansdotter frå Urnes (1834-1927).I samband med bygdebokskrivingi for Luster kommune er eg på leiting etter tilleggsopplysningar om diverse etterkomarar av denne huslyden i Bergen. Kanskje kan du Steinar bidra med noko? Kan du senda meg ein mail på: lars.e.oyane@sdsl.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane, bygdebokskrivar Luster kommune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.