Gå til innhold
Arkivverket

[#75217] Ringsaker: Arne Amundsen født 1891


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

I FT 1900 Ringsaker er Arne Amundsen på legd på Hobrenna i Ringsaker. Han forsvinner for meg etter at han gifter seg i Ringsaker den 6 juni 1913 med Klara Olsdatter. Da er han oppført som 'dagarbeider' i Vardal. Jeg har lett etter han, i all vesentlighet ved å søke etter mulige barnefødsler i både Vardal, Ringsaker og omliggende kommuner på begge sider av Mjøsa - uten å finne noe. Finner dem heller ikke som emigranter (1. Verdenskrig var jo rett rundt hjørnet). De kan jo ha vært barnløse. Er det noe å finne i bygdebok for Ringsaker?Vedlagt Arnes dåp og vigsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk for svarene! Etter notat på konfirmasjonen får jeg konsentrere meg mer om Nes (der hadde han forøvrig en datter født utenom ekteskap fra tidligere - da han var 19 år, 'dama' var 30...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Kan jo prøve 'Attestudstedelsen synes at maatte skyldes en eller anden Feiltagelse da Vedk. bestemt forsikrer at han ingen Attest har løst' ? (Virker som han protesterer på at han har fått attest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.