Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Rustad

[#75217] Ringsaker: Arne Amundsen født 1891

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

I FT 1900 Ringsaker er Arne Amundsen på legd på Hobrenna i Ringsaker. Han forsvinner for meg etter at han gifter seg i Ringsaker den 6 juni 1913 med Klara Olsdatter. Da er han oppført som 'dagarbeider' i Vardal. Jeg har lett etter han, i all vesentlighet ved å søke etter mulige barnefødsler i både Vardal, Ringsaker og omliggende kommuner på begge sider av Mjøsa - uten å finne noe. Finner dem heller ikke som emigranter (1. Verdenskrig var jo rett rundt hjørnet). De kan jo ha vært barnløse. Er det noe å finne i bygdebok for Ringsaker?Vedlagt Arnes dåp og vigsel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Rustad

Vedleggene ble ikke med. Forsøker på nytt. Skulle de ikke dukke opp: Kilde er Kirkebok fra 'Ringsaker, Ringsaker'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Rustad

Takk for svarene! Etter notat på konfirmasjonen får jeg konsentrere meg mer om Nes (der hadde han forøvrig en datter født utenom ekteskap fra tidligere - da han var 19 år, 'dama' var 30...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Rustad

Klarer noen å tyde notatene på høyre side ved hans konfirmasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

Kan jo prøve 'Attestudstedelsen synes at maatte skyldes en eller anden Feiltagelse da Vedk. bestemt forsikrer at han ingen Attest har løst' ? (Virker som han protesterer på at han har fått attest)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Rustad

Takk Anne - det kan synes som om du har tolket rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.