Gå til innhold
Arkivverket

[#75229] Karen Olava Halvorsdatter, født 1877 i Storelvdal, hvem var faren / farens slekt


Gjest Ole Jon Moastuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Jon Moastuen

Karen ble født den 20/6/1877 i Storelvdal, og døpt 7/10/1877 i Storelvdal [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=full&info=topp&hode=nei&show=56&uid=480401&js=j>Lenke Karen er min bestemor. Moren var Marit Hansdatter Torsgardsveen fra Fåvang, og hun og Karen flyttet senere tilbake til Fåvang, hvor Marit senere fikk flere barn, og også giftet seg. Faren var Halvor Olsen, Stai. Men hvem er han. Finner en i folketellingen for Aamot i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Jon Moastuen

Ja, det har jeg sett. Men finner ikke slik som fadderne i folketellingene og vet heller ikke om det er evt. slektsskap mellom faddere og Halvor Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Nei ikke godt å si, kunne hjulpet om presten hadde tatt med navnet på kona til fadderen også, hadde i hvertfall hatt et navn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Jon Moastuen

Ja. Og som nr. 5 står det en Berger Jørgensen. Kan dette være han som var fadder til Karen tro? Og er det en sammenheng her. Denne Halvor må da være han som jeg finner på garden Gjerdengstuen i FT 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg er sikkert på villspor, men kan navnet på et par av fadderne være Lars Østensen Messelt og Nils Tollefsen Messelt, men har vel kanskje ikke betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.