Gå til innhold
Arkivverket

[#75231] Mulig Egersund ?


Gjest Bjørg Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Myhre

Hei. Jeg har i mange år sporadisk forøkt å finne sjebnen til Lisa Hansdatter Stensrud, Modum Buskerud. Født 1862. Hun emigrerte til Amerika ganske sikkert. Jeg har en mistanke om at hun bodde i Egersund først. Jeg trodde lenge at skrivemåten betydde Eiker, men har nå lagt det vekk. Jeg har leita mye ,men hun kan ha giftet seg før hun emigrerte og hvilket navn-ja, det kan være hva som helst.Hvis noen tilfeldigvis kjenner til familien ,gi meg svært gjerne et tips. MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Myhre

Hei. Ja, det er henne du har funnet, og hvorfor de kaller henne Ellise , ja det er vel en skrivemåte. Jeg fant Egersund i dødsfallsmeldingen etter far, men jeg trodde først at det betydde Eiker,men jeg har hørt siden via folkemunne at hun var i Egersund, de andre søsknene pluss andre naboer og søskenbarn reiste til Amerika. Noen var i Minnesota og Wisconsin og noen i Nebraska.Jeg leter etter sikre data, det holder ikke at noen tror de har hørt osv. Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.