Gå til innhold
Arkivverket

[#75252] Tyding av Kirkebok Inderøy/Sakshaug


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Eg trur det står Ingeborg Anna Andreasdtr. ved dåpenNår det gjeld konfirmanten, så trur eg du har funne feil konfirmant. 'nullane og strekane' er gjentakelsesteikn. Dette er nok ein tvillng med han som står ovanfor.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Egil. Tusen takk. Det som nå er en liten gåte er at jeg klarer ikke å finne Martinus konfirmert. Men Martinius dukker opp FT Ofoten 1875 og når han gifter seg 3 mai 1877 Kirkebok Ofoten 1872-1886 side 284 nr 5. Lenke, men da som Martinius Olsen Hægdahl. Navnet Hægdahl ble da brukt helt fram til idag. Det er mulig jeg skulle ha lagt dette inn som nytt tema, men prøver dette først. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Han som giftar seg er den same som han som blir konfirmert. Far til konf/gift er Ole Ivarsen, far til dåpsbarnet er Isach Olsen.Veit du kven av desse fedrene som er rett.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Isak Olsen (1813-1882) og Ingeborg Anna Andreasdatter (1810-) hadde flere barn: Anne Lovise (f 1840), Mortinus (f 1847), Johan Oluf (1850) og Iver (1853). Muligens flere, men disse har jeg notert.Isaks foreldre: Ole Olsen Revik (1781 - ) og Olava Isaksdatter Revik (1784 - ).Ole Olsen Reviks foreldre: Ole Olsen Kjesbu (1737-1801) og Berit Arntsdatter Norem (1753-1823).Olava Isaksdatters foreldre: Isak Olsen Revik (1749-1810) og Sørina Olsdatter Dahl (ca |748-etter 1819).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ut frå innlegg 3 kan det sjå ut som om det er han som du har funne konf. og giftemålet til, som du leitar etter. Her er dåpen hans. (nr. 99). Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Sakshaug i Inderøy, Ministerialbok nr. 730A07 /1 (1840-1854), Fødte og døpte 1847, side 52. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2486&idx_id=2486&uid=ny&idx_side=-55>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Kan jo også ta med litt mer om slekta til Ingeborg Anna Andreasdatter. Hennes foreldre: Andreas Nilsen Almenning (ca 1781 - ) og Ingeborg Nilsdatter Ulven (1777 - ).Andreas Nilsens foreldre: Nils Halvorsen Almenning (1738-1813) og Anne Bårdsdatter Almenning (1738-1814).Ingeborg Nilsdatters foreldre: Nils Ellingsen Herstad (ca 1722 - 1785) og Ragnhild Larsdatter Ulven (1735 - etter 1801).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Gro, Egil og Harald. Tusen takk. Når jeg ser på (8) så ser man at navnet Hegdahl kommer frem. (Idag skrives Hægdahl). Jeg har sporet navnet til en gård på Inderøy. Så her er vi nok på rett vei. Gro (10) bekrefter nok dette. Kan jeg da skrive Martinius foreldre som - Ole Iversen og Elen Thomasdtr. - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Da bør du vel kanskje først finne dåpen hans? Den Martinus som du henviste til (dåpen) i innlegg (1) er jo ikke den samme Martinius som er funnet konfirmert (innlegg 1) og gift (innlegg 3)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Else. Den dåpen som jeg henviste til(1) var nok feil. Egil(8) er nok på riktig spor. I og med at navnet Hegdahl kommer fram. Foreldre Ole Iversen Hegdahl og Elen Thomasdtr. Og i (3) kommer også navnet Hegdahl fram. Men takk allikevel. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.