Gå til innhold
Arkivverket

[#75253] Kva tyder nr. som nokre stader står ved namna i krk.bøkene?


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Bragstad

Tror det har noe med militære ruller å gjøre. Såvidt jeg kan se så er det nr. ved de fleste av guttene, men ikke hos noen av jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Tusen takk for svar :-)Men vart diverre ikkje så mykje klokare... hugsa akkurat no at eg for eit par år sidan, fann liknande i ei krk.bok, då stod det at ein kunne finna dei igjen i 'jevnførelseregister', og det fann eg, ein heilt annan stad i boka. Det har ikkje noko med det å gjera då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg tror Per (3) har rett, og at tallet henviser til hvilken rode gutten er rulleført i. Tallene - i dette tilfellet - har nok ingenting med jevnførelsesregistret å gjøre.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Til prestenes mange gjøremål hørte også å utferdige lister over mannskap i tjenestepliktig alder, han var vel den lokale varianten av folkeregisteret. Denne presten har tydeligvis brukt kirkeboka som kopibok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.