Gå til innhold
Arkivverket

[#75264] Hans Poulsen Fladebye, f. 1790; hvem er den riktige?


Gjest Kristian Vestli
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Vestli

Hei,Hans Poulsen er født på Nesodden i 1790 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7545&idx_id=7545&uid=ny&idx_side=-18>Lenke Nr. 5/1790. Han er konfirmert i 1804 Lenke Nr. 1/1803. Videre er jeg forholdsvis sikker på at han blir gift med Karen 5. des 1812 Lenke Nr. 9/1812. Jeg er ganske sikker på at dette er riktig vielse da kausjonist Erik Olsen Fladebye var svoger til Hans. FT 1865 viser Hans på Flatebybråten med kona Karen. Lenke Hun heter riktignok Hansdatter i vielsen, og Nilsdatter i FT, men dette kan vel være feilføring - eller er risikofylt å anta dette uten videre? Den eneste andre Hans Poulsen jeg finner vielse for er Hans Poulsen Røer, og det synes mer feil. Lenke Nr. 9/1817.Jeg finner begravelsen til Karen i 1868 Lenke Nr. 4/1868. Jeg finner to Hans Poulsen begravd på Nesodden. Én i 1822 som sitter på Fladebye Plads, men det stemmer jo ikke med at han lever ved FT 1865. Lenke Nr. 9/1826; og en i 1873 som sitter på Ellingstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hans Poulsen som ble gift i 1817 var vel 21 år da, om jeg ikke leser feil. Da kan det ikke være han som ble gift med Karen. Dåpen 1797 til denne Hans nr.11 LenkeJeg forstår ikke helt når du spør om du har funnet riktig Hans. Hva er det som skal fortelle oss om det er den rette. Er det konas navn eller noen barn? Eller vet du med sikkerhet at 'din' Hans ble født i 1790?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Vestli

Takk for svar!Faren, Poul Hansen, er min forfar; jeg prøver nå å pusle på plass etterslekten. Den Hans jeg er interessert i er født i 1790. Det som forvirret meg var at han sitter på Ellingstad når han dør i 1873. Det hadde passet mye bedre om han satt på Fladebye hvor levde hele livet. Men som du påpeker, så må det være 'min' Hans som gifter seg med Karen og som jeg har funnet i FT. Jeg ble bare forvirret av at det var to Hans Poulsen hvor fedrene begge het Poul Hansen.Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.