Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Gangstø

[#75270] Spørsmål om tydehjelp - Gifte i Finnas 1836

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

Bernt Reinertsen gifter seg med Joron Marie Jobsen (datter av Haldor Jobsen. Hun født i Bergen) i Finnås 10. april 1836. Jeg sliter med å tyde brudgommens føde- og oppholdssted og farens navn. Vil sette stor pris på om noen kan bistå med å tyde dette. LenkeMvh Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mariann Stokken

Meinar det står f.i Bergen og opphaldstad trur eg er Næsse, Bremnes, farsnamnet var verre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Takk for innspill. Nesse kan synes fornuftig ut i og med at han gifter seg i Finnås. Mht farsnavnet mener jeg at det står .... Andreas Reinertsen, men er klarer ikke det første navnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ottar Solberg

Jeg leser farsnavnet til Anders Reinertsen. Ordet foran er nok yrkestittelen, kanskje 'skepper'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Takk for innspill. Mvh Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Bernt er jo født i Bergen og der finner jeg denne dåpen: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Kjempeflott. Det stemmer helt. Da gir innføringen i kirkeboken mening også. Hjertelig takk. Mvh Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Her er giftermålet til foreldrene til Otte Andreas. Moren var gift to ganger.Her er ekteskap nr. 2 for Alche i 1786 . [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100216144876&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeHer er ekteskapet til Alche Meyer Olsen og Berent Reinersen i 1777

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.