Gå til innhold
Arkivverket

[#75278] Bestemors hemmelighet - en sønn født i Trondheim


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Lyng Huse

Sitat fra Trondheim Byleksikon:'Vestbyens barnekrybbe, tidligere daginstitusjon for barn, opprettet 1913 i Ilevollen 36. Barnekrybben var en selveiende institusjon som fungerte som en dagbarnehage. Den flyttet i 1922 til Mellomila 2, hvor den ble til den ble nedlagt i 1948. Barnekrybben eide frøken Antonie Lysholms legat, som var opprettet 1915 av familien Lysholm til minne om Antonie Due Lysholm (1863-1915). Legatets grunnkapital var på 12000 kr.'Det er dessverre ikke foto av bygningen boken.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Kirsti Så flott at du fant det omtalt i byleksikonet. Interessant lesning.Jeg har søkt litt på nettet men finner dessverre ikke noen bilder av huset, det hadde jo vært supert med et slik suplement til bestemors historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Maya Lillemoen

Jeg har laget et lite resyme om min bestemor på min hjemmeside. Det spesielle er at jeg har fått bilde av barnefaren Marius Thun og tillatelse til å legge det ut.Dere velger slektsforsking i venstre meny, og trykker på slekt under bilde av farmor Marie Emilie http://home.online.no/~mayali/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Kjempefin hjemmeside,Maya,det har vært veldig spennende å følge denne debatten,måtte bare inn å kikke på resymèet på siden din :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.