Gå til innhold
Arkivverket

[#75308] gården gravold i kinn ?


Gjest Rune Bergesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Bergesen

Finner ikke i hvilket fylke/Kommune denne gården tilhører. Har sett i Rygg uten resultat, i 1801 finner jeg denne garden nemnd i Kind. I et skifte i 1729 i Loen i Stryn, er Mari Olsdatter Sæten Loen, gift med Rasmus Jacobsen Gravold, noen som vet noe om denne fam?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Litt usikker her Rune.Eg finn ikkje denne garden i Kinn. Finn ein gard i Surnadal - Møre og Romsdal som heiter Gravvold. Kan det være den?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Det tenkte eg ikkje på. Kan det være Garvold på Askrova. Då kan det være denne karen her: LenkeGarvold er vel eit bruk under Sunde så vidt eg har forstått det.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Takk skal dere ha for innsatsen, men jeg finner ingen spor etter Rasmus og Mari i Kb for Kinn, ingen barn, ikke noe giftermål, ikke noe skifte, så jeg er litt usikker på om det er rett spor. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Takk Terje, i Kb står det Rasmus Jacobsen Aarenæs og Marthe Olsdatter Mittachle, jeg tror ikke Marthe O reiste så langt for å gifte seg, Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.