Gå til innhold
Arkivverket

[#75311] FOSNES NT Bygdebok hjelp?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Oline Marie f. 1851, dtr. av Thore Pedersen av Salhus i Brønnøy Nordland, ble gift 1886 Fosnes (Vik) med Iver Kristian Olsen. Hun g. II 1894 Fosnes (Otterøy), enkem. Erik Hansen. Bosted i 1900 var øren Fosnes.Kan noen si naar hun døde?Sier bygdeboka om hennes uekte barn før giftermaalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg tror ikke det hjelper så mye det jeg har, ettersom jeg er usikker på hvor det kommer fra. Fosnes har ingen bygdebøker, men det er utgitt en bok for Otterøya. Skulle komme 3, men de to andre lar vente på seg. Dermed om dette kommer fra den, eller slektsbøker er jeg usikker på.Hun skulle ha en sønn Iver Strømmen f abt 1880 og en datter Aagot f abt 1882. Jeg har to barn med Iver Kristian Olsen; Olaf Martin Iversen f 1887 og Ingar Parelius Iversen f 1889. Med Erik Hansen 2 barn; Sofie Elida f 1893 og Edvard Angel f 1897. Om disse endte opp med Eriksen eller Frøvarp er jeg usikker på. Jeg har ellers at hun skal ha dødd abt 1931.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Første mann til Oline f. ca. 1830, sønn av Ole Johannessen. Andre mann var Erik Hansen f. 1839 Duun, sønn av ungkar Hans Johnsen.Erik var trolig gift hsm. paa Frøvarpøren i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

ja, det var Oline jeg hadde død i abt 1931. Erik Hansen's far Hans Jonsen var fra Gausdal, og Moren var Elen Eriksdtr Lindstrøm. Moren til Iver Kristian var Peternille Johansdtr Hjellan, Hun kan ha vært fra Sparbnu, men faren hennes var fra Malm(begge i Nord-Trøndelag).Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Anne.Uekte barn til Oline var: 1.?2. Petter Olaf Møller Mathiassen f. 1874 Vega g. 1895 Vega, Sella Andrea Kristine Larsdtr. Bosted Vega. Far til Petter var ungkar Mathias Olsen Sandvær Tjøtta 22 år3. Hilda Karlotte Blom Pettersdtr. f. 1878 Dybingen Vega, konf. 1893 Vega. Far var oppgitt å være ungkar Petter Sigvart Arnessen Kalfarnes Torsken T4. Oskar Hilmar Jentoft Jakobsen f. 1881 “Espenæs” Vega (døpt Leiranger sogn Steigen) (se ministerialbøkene). Tjener Fosnes i 1900. Far var oppgitt å være ungkar Jakob Albrigtsen Rømuld f. 1860 Inderøy NT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.