Gå til innhold
Arkivverket

[#75313] Dro Knut Andreas Ambrossen Tollenæs fra Solum til Amerika?


Gjest Vidar Øverlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Øverlie

Hei,På den siste Slektsforskerdagen fikk jeg spørsmål om denne karen dro til New Zealand under navnet Andrew Nelson? I New Zealand har jeg sammen med 15-20 slektsforskere der søkt etter denne karen uten å finne han med sikkerhet. Så nå lurer jeg på om han kanskje dro videre til Amerika etter et kort opphold i New Zealand.Det vi vet er at Knut Andreas Ambrossen Tollenæs var født den 13.10.1832 og døpt den 28.10.1832 i Solum. Han ble den 30.04.1848 konfirmert i Solum under navnet Knud Andreas Ambrossen Knardalstrand. Der slutter de kjente opplysningene om han i Norge.Familien har tre bilder tatt i Dunedin, New Zealand, i ca. 1875. Det ene er av Andrew Nelson, det andre av Fru Nelson og det tredje av barna Sara 13 år, Andreas 11 år, Lovise 8 år og Hanna 5 år. Familien tror at dette kan være bilder av Knut Andreas Ambrossen og familien.Er det noen som kan finne en slik familie i Amerika?Hilsen Vidar Øverlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.