Gå til innhold
Arkivverket

[#75315] Kan noen hjelpe meg å finne Augusta


Gjest Bjørn Margido Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Margido Dahl

Jeg har prøvd alle mulige og umulige veier, men jeg kan ikke finne min tante. Hennes navn er Augusta. Augusta er født utenfor ekteskap i Mosvik i Nord-Trøndelig den 26. mai 1906 og hjemmedøpt der. De flyttet straks etter på til Trondheim og Augusta skal være innskrevet i Vår-Frues kirke. Hun skal ha flyttet til sine faddere som heter Ingeborg og Anton Lorentsen, Sandgt. 67 i Trondheim. Jeg vet ikke om hun heter Augusta Richter etter sin mor eller Augusta Dahl etter sin far. Hennes foreldre er Inga Augusta Richter Jensen født. 19.09.1865 Namdalen og Karl Alfred Dahl født 19.01.1871 Trondheim. Jeg er sønn av hennes bror som er født i 12.01.08 Roar Dahl. (Begge ble bortsatt som nyfødte, derfor vet jeg ingenting om forholdet til Augusta.) Det finnes også en søster Ester som er født i 1910. Foreldrene giftet seg i 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Hei. Under 'gravminner' på DIS finner jeg en Augusta Skjerve, født 26-5-1906 og død 1998. Gravstedet finnes i Markabygd, Levanger. Mann og sønn finnes også der. Gravminnet er avbildet. Kan dette være din Augusta? Om du tar kontakt med de som arbeider på kirkegården, kan det hende de forteller deg hvem som har feste på gravstedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Mulig du har dette fra før... men her er Karl Alfred og Inga Augusta i 1925 med barna Arvid f.1903 og Ester f.1910 : [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=ft16011925&gardpostnr=12329&personpostnr=53261#nedre>LenkeEster gift Fossum,død 18.02.1983 Gravlagt Lademoen kirkegård På samme grav Fossum Gunnar- f.27.07.1910-d.16.12.1971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Når jeg først er litt utenfor tema... FT1934 Strinda: Roar Dahl født 12.01.1908, flyttet til Strinda mai 1930 fra Leinstranden. Løsarbeider, ugift. Bor gate/gården Kilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.