Gå til innhold
Arkivverket

[#75325] Udøbt pige, f. 01.11.1900 ved FT 1900 i Bergen. Hvor ble hun av?


Gjest Roald Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Ved FT 1900 hadde enken Kaia Johannesen en 'udøpt pige' boende sammen med seg i Skivebakken. Lenke Er det noen som kjenner til hvor dette jentebarnet ble av? Denne 'udøpte pigens' bror voks opp, men etterkommerne hans kjente ikke til denne søsteren/tanten. Har forsøkt å finne henne døpt eller død i Bergen, men uten resultat.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiDet er født en Borghild 01.12.1900 (kan det være reg feil dato i FT?) Borghild er uekte datter av Kaias søster Gurine Kildeinformasjon: Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. B 7 (1888-1903), Fødte og døpte 1901, side 245. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Ja, det er godt mulig du har rett Solveig. Jeg overså Borghild da jeg lette i domkirkebøkene. Så etter datoen 1/11-1900 og Kaia Johannesen, da den udøpte ble forsørget av sygepleiersken Kaia.Kaias barnebarn kjente som tidligere beskrevet ikke til noe tante av seg, slik at dette kan stemme bra.Takk for hjelp. Får lete litt til, før jeg sender forslag til endring i FT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.