Gå til innhold
Arkivverket

[#75337] Hvor i all verden ble det av brødrene Adolph og Hans Jørgen Knudsen?


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Jeg har tidligere leita etter opplysninger om foreldrene til brødreparet: Knud Olsen Eikje/Eken og Anne Bentsdatter, uten å ha funnet 'den hele og full sannhet om opphavene deres'! Nå prøver jeg å finne ut hva som skjedde med guttene, som begge ble døpt i Fredrikstad: Adolph 1. november 1822 og Hans Jørgen 18. november 1820. Rundt 1824 flyttet familien til Sigdal (faren, Knud Olsen Eikje, var nok derfra), var deretter noen år i Krødsherad, før de slo seg til ro i Modum rundt 1830.Adolf har jeg ikke funnet ut noe som helst om, mens det siste jeg har sett av Hans Jørgen, er at han er fadder til broren Oles datter i 1843 (Modum), sammen med søsknene Bernt og Mari (det var nok et barn, Ragne, men hun døde som liten).Er det noen som kan hjelpe meg????Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Takk, Carsten - kan du fatte og begripe hvor guttene ble av? Nederst på høyre side er dødsfall-innføringen til faren, som enten falt, eller (mest trolig) druknet seg i Kaggestad-fossen (kanskje derfor at min tippoldefar, sønnen Ole, ikke oppkalte noen av sine sønner etter faren?). [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1153&idx_id=1153&uid=ny&idx_side=-99>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.