Gå til innhold
Arkivverket

[#75338] Svend Olsen og Johanna Ellingsdatter, Bergen - hvem var de?


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Dette ekteparet har vært en hard nøtt for meg i flere år!Jeg står bomfast. Kan det være at 'friske' øyne kan se noe som jeg ikke har sett?Jeg ønsker opplysninger om ekteparets opphav(foreldre, fødsel, død osv.)Her er de opplysningene som finns:De fikk 6 barn i perioden 1718-1728. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=53&filnamn=dp13011700nk&gardpostnr=2508&personpostnr=20034&merk=20034#ovre>LenkeLenkeLenkeLenkeLenke LenkeI datteren Johannes skifte fra 1761, forstår vi at to søstre og en bror er i Holland: LenkeKan det være at foreldrene flyttet etter dem? Kan man finne disse personene i nederlandske arkiver? Dette kan muligens være Johanne Ellingsdatters død?: LenkeForøvrig dukker etternavnet Gren/Green, opp flere ganger i samband med deres barn. Hvor dette stammer fra har jeg ikke klart og funnet ut av.Deres sønn Oles død:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Fra Bergen bys befolkning 1700-1730 © kane.benkestokk.teiste forlag (Tore Hermundsson Vigerust), Oslo 2000-2002. Utgave 22.07 2001. Se Kilderegister, alfabetiske slekts- og yrkesregistre.http://www.vigerust.net/by/bergen_rode02.html 1720 Otte Allevelt, Toldbetiente 2-31721 Otte Allevelt Toldbetient 2-3, 1-5-41727 Otho Ahlevelt oberbetient 2-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

fra samme 1721 Niels Wium Toldskriver, boede tilforne i 3de Rode 5-0, 3-4-81727 Niels Wium Told Jnspecteur 5-01729 Jnspecteur Wium 24-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.