Gå til innhold
Arkivverket

[#75344] Tydehjelp kirkebok fra Samnanger


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk Arnfrid, all hjelp munner-:) Jeg synest nå at det står Borgny LøvskardMarithe Steintveit kan stemme, det må være konen til Isak Steintveit.Ellers greier jeg ikke å plassere de andre. Greier noen å se hvem foreldra til Jacob er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Mener du at Lars Djuvik kan være far til denne Jacob?Det står om han side 1816 i Samnanger 1.Lars Gabrielsen Djuvik ca 1638 og var 'busitjar her 1666-1701. Kona hans heitte Marita (Jacob Larsen fikk en datter som het Marita) og dei døydde båe to på ei tid i 1719, då var ho 90 år gammall.'Det står bare to døtre i bygdeboka: Anna g 1694 m Erentst Meyer og Barbra gift 1699 med Nils Nilsson Ulland.Far til Lars Gabrielsen var Gabriel Torbjørnsson Djuvik f ca 1603 og nevnt i 1645, kona het Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, jeg skulle vel ha lagt ved lenke til denne tråden for å slippe å lete etter ting vi har funnet: LenkeDet var jo altså bare tyding av stedsnavnet og faddere jeg ikke klarte, men som du ser passer f8dselsår med hans alder ved dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.