Gå til innhold
Arkivverket

[#75345] Albertine Jacobine Nilsen, født 1845, trolig i Nordland


Gjest Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sandvik

Jeg har møtt veggen når det gjelder å finne hvor Albertine Jacobine Nilsen, født 1845, var født og om hun var gift 2 ganger. I kirkebok for Bodø (1883-1887, side 23) står hun som mor til Augusta Josefine Has, født 05.09.1883. Faren var Jakob Jakobsen fra Stangervaag, født 1863. Stangervåg skal være ved Bremnes i Kvæfjord, Troms. Innførselen i kirkeboka gir inntrykk av at de var gifte. Hvis ekteskapsinngåelsen kan finnes finner man vel også ut hvor Albertine kom fra. Jeg har samme Albertine Jacobine Nilsen gift med Jens Christian Bugge Andreassen, født 14.09.1859 i Engavik, Meløy, Nordland, men vet ikke når de ble gift eller om det er tilfelle. Dette er hentet fra en gammel slektsbok og jeg har ikke mer utfyllende opplysninger. Samme Jens Christian Bugge Andreassen ble gift (29.08.1880 i Meløy) med Albertine Gurine Caroline Abrahamsdatter født 27.09.1860 i Bjergangen, Meløy, Nordland. Spørsmålet blir da: Hvem var Albertine Jacobine Nilsen (født 1845). Hvor ble hun født, og var hun gift med Jens Christian Bugge Andreassen? Ved globalt søk finner jeg ingen Albertine med Caroline som mellomnavn, født rundt 1845.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Her er vielsen med Jakob nummer 5. Kildeinformasjon: Nordland fylke, Bodø, Klokkerbok nr. 801C04 (1868-1878), Ekteviede 1878, side 288. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Jeg fant jeg fant nummer 7 er hennes fødsel.Kildeinformasjon: Nordland fylke, Flakstad, Ministerialbok nr. 885A03 (1838-1859), Fødte og døpte 1844, side 32. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sandvik

Mange takk til Lisbeth og Carsten! Dette avklarer saken fordi Albertine var pige da hun giftet seg i 1878, 34 år gammel . Hun har derfor ikke hatt noe å gjøre med Jens Andreassen fra Meløy. Bigami var ikke på moten på den tiden. Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.