Gå til innhold
Arkivverket

[#75351] Tydehjelp 1794 i Stjørdal


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Trenger hjelp til å tyde hva den ene fadderen til barnet Jon heter(med foreldre Ole Jonsen Sutterøen og Berit Eriksdatter som ellers heter Andersdatter ca midt på venstre side døpt søndag etter jul 1794). Fadderen jeg lurer på gårdsnavnet til er Anders. Jon var bror til min forfar Anders Olsen født 1796.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16373&idx_id=16373&uid=ny&idx_side=-22>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg hadde glemt å ta ned side fra mitt forrige spørsmål her, men her er lenken til Jons dåp(noe nedenfor midten av høyre side som er side 403):Trøndelag fylke, Stjørdal, Ministerialbok nr. 709A06 (1781-1797), Kronologisk liste 1794, side 402-403. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16372&idx_id=16372&uid=ny&idx_side=-206>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for det svaret til begge. Prøver å finne igjen Anders under Tegelverket i bind 1 av bygdebok for Stjørdal, men finner han ikke. Tegeleverket ser ut til å gå under gården Håbet som ser ut til å være utelatt ved folketallingen 1801, men det er mulig jeg gjør feil når jeg søker. Siden kan være far til barnets mor Berit Andersdatter som jeg mangler far på, kan dette være en ganske viktig fadder.(ja jeg vet det står Eriksdatter ved dåpen, men hun som gift med Ole Jonsen i 1790, ved dåpen av Anders i 1796 og ved folketellingen 1801 heter hun Andersdatter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.