Gå til innhold
Arkivverket

[#75361] Oppslag i bygdebok Finnøy, Stjernarøy, Rogaland og gården Talgje/Talgøe


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til oppslag på gården Talgje. I 1701 tellingen finner jeg Valentin Børgeson 50 år der med sønnene Valentin, Michel, Børre og Thore.I tillegg hadde han datteren kristn Valentinsdtr. trolig født rundt 1697 som ble gift med Lars Jacobsen Vale.Jeg vil gjerne vite hvem Valentin/Faltin Børgeson var gift med, når han døde og eventuelt hvor han kom fra.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Valentin var f. 1651 på Ubø, Sjernarøy og døde 1717 på Talgje. han var gift med Maren Mikkelsdtr.f.1654 i Nedstrand og døde 1733 på Talgje. Jeg hadde i tillegg datteren Berta f.1675 g.m Ola Asgoutsson. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for super rask bistand Johan Arthur. Jeg var inne å sjekket 1665 manntallet, og kom til at mannen på Ubø var et svært godt alternativ. Godt å få det bekreftet.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.