Gå til innhold
Arkivverket

[#75367] Søker Hilda Pauline Johansen som emigrerte til Amerika mai 1904!


Gjest Heidi Pauline Bredde
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Pauline Bredde

Jeg har en bestefar ved navn Arthur Henry Johansen som ble født uekte i 1900. Han bodde i noen år (det jeg har funnet ut) på Sebbelows stiftelse i Oslo med sin mor Hilda Pauline Johansen. I mai 1904 satte hun ham fra seg på brygga i Oslo da hun emigrerte til Amerika. Etter dette ble han satt på Bernhard Mathisens barnehjem i Oslo. Historien om hvordan han kom til Årnes hvor han giftet seg og stiftet familie er jeg ikke sikker på. Men, det jeg har funnet ut om Hilda Pauline Johansen er at hun emigrerte til Amerika mai 1904 og tror at hun kom til Boston, Massachussets. Lenger klarer jeg nå ikke komme. Er det noen der ute som kan komme med noen ideer eller hjelp om hvor jeg kan lete for å evt finne ut hvor hun bodde, ble hun gift, fikk hun flere barn etc??Mvh Heidi P. Bredde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei !Har du fødselsdatoen for Hilda Pauline Johansen ? I FT1900 står det at hun er født 1882 i Lillestrøm.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hilda skulle til sin 'brother in law Mr. H. Tweter, Mooreton, ND.'Name: Hilda Johansen Arrival Date: 15 May 1904 Estimated birth year: abt 1882 Age: 22 Gender: Female Port of Departure: Kristiania, Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Norwegian Ship Name: United States Search Ship Database: Search the United States in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York Line: 22 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_458 Page Number: 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Hei Arne.Jeg har også funnet ut at Hilda dro til amerika i mai 1904, men hvordan fant du ut at hun hadde reist til sin svoger Mr. H.Tweter i Mooreton??Mvh Heidi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Hei Tordis.I fødselsregisteret i kirkebøkene står det på min bestefar Arthur Henry Johansen at hans mor Hilda er født i 1879 og hans far Arnt er født i 1882. Men da jeg har søkt rundt om så har jeg funnet ut at hun er født i 1882 og han i 1879.Mvh Heidi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I flg manifestet er det søsteren som har betalt reisen. Så hun skal til sin søster og svogeren H. Tweter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Hei igjen.Tusen takk begge to. Da ble jeg litt klokere og så får jeg bare prøve å lete videre og se om jeg klarer å spore henne opp i amerika. ;-)Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei !Prøver meg på en link Lenke Dette må være Hans Tveter som andre gang med gift med Janna Johnsen, søster til Hilda Pauline.Legger også ved folketellinga for 1910. Nr. 37 må være Hilda Johnson. Ser at Hans er blitt enkemann.

bilete8394.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Tusen takk for god hjelp.Men, jeg lurer på om du/dere har en ide om hvor jeg kan lete for å finne ut hvor Hilda bodde etter at hun kom til sin søster og svoger? Lurer egentlig på om hun kanskje kom til Massachusets men er litt usikker.Mvh Heidi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei !Jeg kan ta noen søk til, men det hadde vært kjekt og vist fødselsdatoen. Jeg skal se om jeg finner den først. Kan jo se om jeg finner søsteren Janna i 1900.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.