Gå til innhold
Arkivverket

[#75369] Rannei Guttormsdatter Leipsland/Finsland VA


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Hvem var far til Rannei Guttormsdatter fra Leipsland i Finsland? Hun var gift ca 1764, med Jørgen Jensen Høversland, fødd på Gunstveit i Hægeland ca 1743, om en skal tro på folketellingen av 1801, så kan Ranni være føddd ca 1738. Hun var datter til Ranni Andersdatter fra Eftestad i Finsland, hun trolig fødd kring 1715. Jeg har snust rundt i Finsland, og finner bare en Guttorm Ommundsen Finsland som brukende kandidat. En skal jo ikke se bort fra at faren var fra et annet sted, men siden ordet Leipsland var brukt som hennes navn, kan det vell tenkes at faren var fra Finsland. Hennes mor gifter seg med Morten Knudsen fra Sløgedal i Øislebø, hun er vistnok nevnt som Mortensdatter i en forbindelse, uten at jeg har funnet det bekreftet. I sitt ekteskap ser det ut til at hun har døpt en sønn med navnet Morten. Er det kanhende en feilskriving av navnet hennes? Slik at hun er en Mortensdatter, herren fra Øislebø har jeg ikke funnet noe skifte etter.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.