Gå til innhold
Arkivverket

[#75375] Skifte Valde Skibbrede, Møre og Romsdal, 1708


Gjest Kai Løseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Løseth

Det som står under 'Sølv' har eg så langt lese slik: 1 Benche Belte Wejer 24 Lod for, 1 forgyld Stolebelte, 1 agnus Dei med ka??? udj, 4 Sølf skeer à 1 rdr er, 1 Liden Sølf Kande Wejer 26 Lod à 3 s er http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24546/135Er dette rett? Og kva står der det er sett spøsmålsteikn? Agnus Dei er vel eit slags smykke som høyrde til 'brudestasen'. Men kva er Benkebelte og Stolebelte? Helsing Kai Løseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Kai!Eg trur det står Lenche Belte, ikkje Benche Belte.Eg har lese om noko som heiter stølebelte, men eg veit ikkje visst kva det er.1 agnus dei med Korss[?] udj...Under 4 'Sølf Skeer' står '1 Liden Skee staar i pandt..1 Liden sølf Kande wejer 26 Lod à 3 Mark[ikkje skilling] er 13 rd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Det ser nokolunde rett ut (har ikkje fingranska). Men det er vel 'Stølebelte' - som er eit belte med små sølvplater på.Grunnmanuskriptet: http://www.edd.uio.no/perl/search/search.cgistøle-belte n. belte som er sett med små firkanta metallplator (Vestl); sjå støl m. II. Å, NH. støl m støl m. II. l. liten jarnkrok, d.s.s. kjeng ('stødl' Jr, Ry), Å, R. 2. stutt stong el. dl. til å hekta eller hengja noko på ('støle' VAgd, 'stöuli' Helg). R. (På Snm 'støil'). Å. 3. lekk i kjede; ei av platone på eit stølebelte (s.d.). Å. 4. tume eller einskild eining i hestemål (um lag som stolpe). Av st&oogon;ðull. Sjå staule. T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Løseth

Ja, Lenche Belte gir meining. Stølebelte har eg aldri høyrt om før, men no har eg fått lære det også!Takk til Gunnar og Ivar ):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.