Gå til innhold
Arkivverket

[#75377] Kan en stole på kirkebøkene ?


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg har et problem, dvs. jeg trodde lenge at jeg hadde løst det, men så oppstår mulige navneforvekslinger.Jeg tar utgangspunkt i diverse dåp som er uomtvistelig korrekte mht far og mor, se[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8420&idx_id=8420&uid=ny&idx_side=-298>Lenke nederst til venstre Ole og Adam døpes i 1779 og faddere er bl.a. div søsken til foreldene.Lenke hvor Rasmus døpes i 1785.Lenke døpes Kari i 1776.Barna og moren gjenfindes i ft1801 under morens navn som da er blitt til Borstad. Alder på barna stemmer.Utdrag av skifte i 1776 etter Johannes Josvasøn Høvig (død 1774) - far til Anne Maria Johannesdatter Høvig (1748-etter 1822) 'ældste søn Hans Johannessøn gl. 25 Aar, yngste søn Gabriel Johannesen gl. 17 aar, ældste Datter Anne Maria Johannesdatter, er nu gift med Hans Olsen Baadstøe. Yngste datter Abigael Johannesdatter gl. 23 Aar og i pigestand.'Skiftet er tydet her: LenkeDette burde være mer enn nok bevis på at de var gift, men så kommer problemet: Jeg klarer ikke å finne deres giftermål, men finner dette Lenke hvor Hans Olsen Follestad og Anne Maria Johannesdatter Høvig gifter seg 28. mars 1776. Vitne Adam Follestad.I digitalarkivet finner jeg også ekteskapet LenkeHans Olsen Follestad er ikke å se noe annet sted i kb, med ett unntak, nemlig her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Leif :o)Jeg kan nok ikke løse gåten din, men vil likevel prøve et lite innspill.Kan Hans Olsen Baadstøe ha vært i tjeneste hos Adam Follestad?Adam Follestad er min forfar til min ene datters samboer.Litt om Adam:Adam Michelsen ble født i 1707 på gården Auke, Røyken i Buskerud. Han døde 83 år gammel i 1790 på gården Follestad i Røyken. Han var sønn av Michel Adamsen Auke og Marthe Auke. Adam giftet seg den 1.januar 1743 i Røyken kirke med enken Kari Svendsdatter Follestad (f. ca. 1706, d. 1783). De var barnløse.Adam var bosatt på Selvig i Hurum ved sitt første ekteskap. Hans kone Kari døde noe over 77 år gammel i 1783.Adam giftet seg for andre gang den 23.september 1784 i Røyken kirke med Sørine (Syrene) Christensdatter (f. 1767 - d. 15.februar 1847). Hun var datter av Christen Sørensen og Gonor Halvorsdatter.Forlovere/Cautionister ved vielsen var Peder Nielsen Ølstad og Hans Joensen Frøgtvedt. (Frøtvedt?) Adam var hele 60 år eldre enn sin andre kone Sørine (Syrene) Christensdatter.Han var 80 år når sønnen Bernt ble født, 82 år når datteren Kari ble født og hele 84 år når deres sønn Adam ble født. De hadde barna: 1. Bernt Adamsen dpt. 29.april 1787. 2. Kari Adamsdatter dpt. 1.juni 1789. 3. Adam Adamsen dpt. 17.april 1791, g.m. Ingeborg Christensdatter.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

P.S.Johannes Josvasøn Høvig er vel sønn av Josva Josvassen Høvik (1692-1766) og Maria Gabrielsdatter Høvik (1695-grl.13.juni 1755)De ble gift i Røyken kirke 2.januar 1718.De hadde i så tilfelle også datteren Marthe Josvasdatter Høvik (1725-grl. 17.juli 1774) Marthe var gift med Ole Hansen Nærsnes (9.juli 1716-1785)*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er mulig jeg er treg, men jeg ser ikke problemet. Hans Olsen født på Follestad, bosatt der da han giftet seg 28.03.1776 - altså ETTER et fadderskap 1775. Paret får sine første barn under Baadstøe (og det hele ender med at han henger seg i Christiania i 1796).Er det noe jeg har oversett som problematiserer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tar for ordens skyld med at foreldrene til Ole Hansen Nærsnes (9.juli 1716-1785)var:Hans Jensen Nærsnes (ca. 1682-grl. 10.august 1729) og Kari Michelsdatter Auke (ca. 1691-grl. 13.mars 1735)De ble gift i Røyken kirke 16.desember 1714.Kari Michelsdatter Auke var søster av Adam Follestad. Nytt *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Tusen takk for interessante innlegg.Geir, jeg tror ikke du så at jeg skrev innledningsvis at både Hans Olsen Baadstøe og Hans Olsen Follestad var faddere samtidig. Det var da jeg begynte å tvile.Til (3 - Rigmor, det er helt korrekt det du skriver. Jeg kan føye til at Marthe Josvasdatter Høvik var søskenbarn av Ole Hansen Nærsnes. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=vi06271731&gardpostnr=134&personpostnr=532&merk=532#ovre>LenkeJeg lurer ellers litt på denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Rigmor,Jeg er veldig glad for dine beskrivelser av familieforholdet i (2). Jeg har jo blitt 'veldig kjent med' alle i Røyken på 1700-tallet etter å ha gått igjennom alle kilder - og i Hurum, på jakt etter Baadstøe, Ølstad, Ihlsen, Josvasøn, Høvig, Nærsnes osv. Dine opplysninger om Auke og Follestad hadde jeg ikke klart å se hittil.Jeg jobber også fortsatt med å finne ut hvor Hans Olsen Baadstøe kan ha døpt sin 4. sønn Niels som iht ft1801 skal være født ca 1782. (Ikke i Chra, Røyken eller Hurum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hyggelig tilbakemelding Leif :o)Kanskje det menes at det var prestens sønn som sto for trolovelsen (6)?Jeg føyer dette: Michel Adamsen ble født omkring 1667. Michel (Mechel) døde 65 år gammel i 1732 på Selvigstranden i Hurum. Han var sønn av Adam Berent og Catrine Anne Villingstad.Michel giftet seg omkring 1683 med Marthe Auke. Jeg har ikke funnet dødsdato for Martha Auke. Det kan muligens være hun Martha Amundsdatter, som gravlegges 19.februar 1719. Har ikke funnet noen andre som kan passe. Bosted eller pårørende er ikke nevnt. (Røyken, Ministerialbok nr. 1 (1701-1730), Døde og begravede 1719, side 70.) Michel og Martha Auke hadde barna:1. Cathrine Michelsdatter, f. ca. 1684, g.m.1. 1712 Ole Nilsen Villingstad, g.m.2. 1727 Jon Olsen Bjørnstad.2. Anniken Michelsdatter, f. ca. 1686, g.m. 1706 Rasmus Rasmussen Klemmetsrud.3. Michel Michelsen, f. 1688, Gravlagt 25 Jan. 1711.4. Kari Michelsdatter, f. ca. 1691, d. 1735, g.m.1. Hans Jensen Nærsnes, g.m.2. 1733 Hans Evensen.5. Eli Michelsdatter, f. 1694, Gravlagt 7 Mars 1706.6. Maria Michelsdatter, f. ca. 1697, d. 1756, g.m. 1722 Jens Jacobsen Jaksland.7. Sophie Michelsdatter, f. 1698, d. 1755, g.m. 1725 Jacob Nilsen Heggum.8. NN Michelsen, f. ca. Feb 1701, Gravlagt 2 Apr. 1702.9. Cathrine Michelsdatter, f. 1703, d. 1768, g.m. 1723 Johannes Jensen Nærsnes.10. Bernt Michelsen, f. 1705, d. 1764, g.m. 1734 Birthe Olsdatter Klemmetsrud.11. Adam Michelsen, f. 1707, d. 1790, g.m.1. 1742 Kari Svendsdatter, g.m.2. 1784 Syrene Christensdatter.Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet vandre lange omveier for å finne fram i familieforholdene, men det gjør jo det hele enda mere interessant :-)Adam Follestads sønnedatter Karen Adamsdatter Follestad (20.august 1812-før 1865) var datter av Adam Adamsen Follestad (dpt. 17.april 1791-13.april 1872) og Ingeborg Christensdatter Vear (dpt.20.november 1791- 11.mars 1836) De ble gift i Røyken kirke 26.september 1811Adam Adamsen Follestad ble gift 2.g.i Røyken kirke 14.februar 1840 med Eli (Ellen) Tollefsdatter Skryset.Adam og Ingeborg fikk 11 barn sammen og han fikk 5 barn med Eli.Kan prøve å kikke litt etter de du nevner imorgen tidlig.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Beklager siste innlegg ble litt rotete på slutten. Jeg fikk en telefon og prøvde å avslutte det jeg skrev samtidig.Jeg hadde tenkt å fortelle at Karen Adamsdatter Follestad ble gift i Røyken kirke 10.juli 1834 med Hans Johannesen (Frogtvedt) Egeberg dpt. 19.januar 1806 i Røyken.De slo seg ned på gården Egeberg i Drøbak/Frogn og er da forfedrene til min datters samboer.Om Hans Johannesen har jeg notert følgende: Hans Johannesen fra Frogtvedt i Røyken kjøpte Egeberg/Ekeberg samt Kantebakke i 1846 for 4500 spd. av Hans Svendsen f. 1807, som da eide og drev Leium.Hans Johannesen var gift med Karen Adamsdatter fra Follestad i Røyken.Barn: Ingeborg, g.m. skipper H. Wilhelmsen, Drøbak, Mathea f. ca. 1842, g.m. Søren Burum, Johanne d. 1883, g.m. Anton Andreassen Øvre Solberg, Julia f. ca. 1846, Mathilde Sofie f. ca. 1850, Lena f. ca. 1853, Karl Ludvig.Hans Johannessen drev gården til sin død i 1871, da sønnen Karl Ludvig overtok Ekeberg for 3300 spd., mens den da ugifte datteren Mathea overtok parsellen av Skoftestad for 1500 spd.Et hus som boet eide i Torkildsbyen, ble kjøpt av svigersønnen skipper Wilhelmsen for 300 spd.Formuen etter Hans var meget betydelig: brutto 7256 spd., netto 5089 spd.Deres sønn Karl Ludvig Hansen f. ca. 1856 var en høyreist staselig kar og en dyktig bonde. Han var g.m. Alette Olsdtr.Vennersgård og kjøpte også svigerfarens gård Vennersgård i Ås.Nå er det jo ikke disse du har interesse av, men hvem vet om du dumper borti :-))Mvh hilsen og *Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Flott Rigmor.Jeg har nettopp fjernlånt på biblioteket 'Røyken Bygd før og no' av Anders Killingstad, utgitt i 1928. Der finner jeg ihvertfall noen av de jeg har nevnt og noen av dine. Boken er ikke egentlig en gårdshistorie, idet den dekker det meste fra gammel tid og fremover hele 1700-tallet. Geografi, bosetting og oldtid, sagn og overtro, næring og krig (Karl den 12te), kirke og prester, ting, kommunalt og administrasjon samt noe gårdshistorie deriblandt Follestad, Villingstad og Ølstad og ikke minst Sundby (en av de største).Kan Auke være i Hurum ?Beskrivelsene av Karl den 12tes fremrykning videre fra Chra. mot Drammen er interessant historie. Alle ble moblisert og man ventet storslag ved Gjellebekk (hvor er nå det). Svenskene prøvde å nå Drammen via Hadeland med 10 x hundre hestefolk og oberst Øttkens dragonregiment ble sendt for å forsinke dem, men de slo likegodt svenskene sønder og sammen. Slaget skal ha skjedd ved Norderhov kirke og skal være meget berømt. Etter at Tordenskiold kom med forsterkninger deretter så dro svenskene seg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Leif :o)Auke, nevnes også som Ouche og ligger i Røyken.Kan jo ta med at Løytnant Adam Berent og kona Catrine Anne Villingstad hadde barna:1. Petter Adamsen f. ca. 1650.2. Gabriel Adamsen f. 1652, d. juni 1724 Høvik.3. Thomas Adamsen f. 1654,d. januar 1726 Åsgård.4. Cathrine Adamsdatter f. ca. 1657, d. oktober 1730.5. Birgitte Adamsdatter f. ca. 1659,6. Michel Adamsen Auke f. ca. 1667, d. 1732 Selvigstranden, Hurum.Gabriel Adamsen Høvik var gift med Anna Augustiniusdatter Syltingli, og de var foreldrene til før nevnte Maria Gabrielsdatter Høvik g.m. Josva Josvassen Høvik.*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Oi, Oi - nå er du langt bakover i tiden.Jeg har via skifter og kb funnet Josva Josvasøn Høvig 1692-1766 og Maria Gabrielsdatter 1695-13.jun.1755. Dessuten Anna Høvig 1657-18.mar.1742. Annas foreldre må være fra 1630-tallet. Hva er din kilde til (12) ?Jeg finner ikke Ouche i boken, men der er visst bare hel- og halvgårder med, ikke kvartgårder (også kalt ødegaarder).Ellers brukte jeg mye tid på å finne ut av Ihl Sætre og hans etterkommere. Hans barnebarn Anna Juulsdatter Sætre ble gift med Ole Gulbrandsen Baadstøe. Et par skifter gjorde susen og her er jeg tilbake til 1640.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Leif :o)Her har du ihvertfall sønnen Niels som blir døpt i Røyken 21.april - 3 søndag etter påske: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8422&idx_id=8422&uid=ny&idx_side=-4>LenkeJeg kom over denne siden da jeg lette etter forfedrene til min datters samboer, og den hjalp meg veldig videre på veien. Alt kan sjekkes opp i kildene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** pga overskriften på dette debatt nr - det var interessant generelt tenkte jeg - men finner ikke noen bemerkning til debattspørsmålet - men du verden hvor mye hjelp spørsmålstilleren har fått og det er helt topp. Når det gjelder å stole på kirkebøker - min erfaring er at det er det mest sikre en har når en leter - folketellinger er mer tilfeldige m f.eks hensyn til årstall mv. Ganske naturlig - detkommer en person som har fått den jobben på denne gården - folket arbeider på jordet - og han blir bedd om å snakke med bestefar som sitter inne og pleier gikten - klart her er muligheter for feil. *** Men et eksempel som jeg synes er artig - Leita etter en Ingeborg Berentsdtr fødd 1839 - fant denne og la inn i min base. Men det var noe som ikke stemte - på ingen måte. Dette var klokkerens bok - helt tilfeldig kom jeg over ministerialboken - prestens - der hadde presten rettet opp en feil - han hadde ført feil navn - forvekslet med ei Sigrid som ble døpt samtidig . Eg antar klokkeren hadde skrevet av prestens bok før den ble rettet - derfor ble det et års leiting for meg. For langt innlegg ? - ok men en kommentar til tittelen.*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Takk for å ha tatt opp poenget med å stole på kb, Kjetil.Som du skriver, har jeg fått utrolig masse hjelp, mye mere enn jeg hadde trodd. Dette med å stole på kb, løser jo ikke noe i praksis, men jeg ble faktisk ganske frustrert når jeg så på Lenke som jeg nå ser var feil i (1) - beklager, Geir.Både Hans Olsen Baadstød og Hans Olsen Follestad er faddere i samme dåp, noe som vel må sies å være umulig hvis de ikke er to forskjellige personer. Nå er jeg rimelig sikker på at det var de IKKE. Presten må ha skrevet feil, men du verden for hvor mye slit det kan komme ut av noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Tusen takk Rigmor og Dag, for lenken til Adam Berent mfl. Der var det masse nytt og viktig for meg. Adam Berent var min 6x tip så dere skjønner vel at dette var nyttig for meg.Tenk at du fant Niels Hansen Baadstød, Rigmor. Jeg må ha vært blind i perioder for jeg har jo lest kb forlengs og baklengs gjentatte ganger. Denne falt jo akkurat utenfor de transkriberte døpte i Røyken 1731-1782. Fantastisk å få Niels på plass.Litt om brødrene i (1): Ole og Rasmus reiste tidlig på 1800-tallet til Fredrikshald og slo seg opp som kjøpmenn der. Ole ble saugbruker og skipsreder også. Adam giftet seg med Nille Sophia Berthelsen fra Slottet i Hurum (nesten slekt) og han og Niels ble kjøpmenn i Christiania (Adam grosserer). De hadde alle 'fremdrift'. Alle har stor etterslekt - fra ca 1810-1820 av brukte de navnet Baastad. Søsteren Kari - senere kalt Karin, ble gift med kjøpmann Ole Arnesen Grue i Christiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Det er moro når man får på plass ting Leif :o)Kikket litt på Anne Juelsdatter og Ole Gulbrandsen som du nevner og fant dette:Lægdslem Anne Juelsdatter gravlegges 70 år og derover 15.juni 1777 i Røyken kirke. Bostedet er Torsøen (Torføen?) Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8420&idx_id=8420&uid=ny&idx_side=-236>Lenke Lægdslem Ole Gulbrandsen gravlegges 73 år gammel 12.mars 1780 i Røyken kirke. Bostedet er Torføen (Torsøen) Permanent sidelenke: LenkeEn Dorthe med far Ole Baadstød døpes i Røyken 25.september 1732 Faddere ved dåpen var Maler Anders, Iver Siversøn Hof, Jacob Høvig, Jessel? Hof, Anne Amundsdatter og Budeie på Sundbye Marthe Sundbye. Permanent sidelenke: LenkeEn Talle med far Ole Baadstød døpes i Røyken 1.januar 1740 Faddere ved dåpen var Hans Martisrud, Hans Sievertsøn Baadstød, Tosten Hansøn, Elij Aaraas og Anne Sørensdatter Clemmesrud Permanent sidelenke: LenkeEn Anna med far Ole Baadstød og mor Anna Baadstød døpes i Røyken 17.september 1741 Faddere ved dåpen var Jon Poulsøn Ramton, Jens Hansøn Nordosten, Skomager Lars paa Sundbye, Maren Bielche paa Sundbye og Anne Olsdatter paa Sundbye Permanent sidelenke: LenkeEn Gulbrand med far Ole Baadstød og mor Anne Juelsdatter døpes i Røyken 5.april 1744 Faddere ved dåpen var Søren Sundbye, Ingebreth Aaraas=Elven, Marj Gabrielsdatter Høvig, Marthe Josvæsdatter Høvig og Karj Ramton Permanent sidelenke: LenkeEn Iver med far Ole Baadstød og mor Anne Juelsdatter døpes i Røyken 13.mars 1746 Faddere ved dåpen var Jens Hotvedt, Matz Høvig, Johannes Høvig, Lisbeth Helgesdatter Hofs=Eyet og Live Juulsdatter fra Hurum. (En søster av Anne Juelsdatter?)Permanent sidelenke: LenkeEn Thale med far Ole Baadstød og mor Anne Juelsdatter døpes i Røyken 1.september 1748 Faddere ved dåpen var Hendrich Bergsøn, Møller Ole paa Sundbye, Joen Aaraas=Elven, Marthe Høvig og Kirstj Jonædatter HøvigPermanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg fant ingen i Hurum. Det var kun en Ole Gulbrandsen som fikk barn med en Anne Jørgensdatter i samme periode. (Bosted Sætre)Du skriver i innlegg 6 at Ole Gulbrandsen Baadstøe og Anne Juelsdatter Sætre giftet seg i 1731 og at kirkeboka viser barn født i 1731 og fra og med 1739 til 1748. Hvor giftet de seg og i hvilken kirkebok har du funnet det Leif?*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Hei Rigmor,Fint å få bekreftelse på disse (22).Jeg hadde sett Anne Juelsdatter død 70 år, men koblet ikke henne og Ole 73 år til slekten, men de er nok de riktige.Jeg har følgende barn:Dorthe Olsdatter Baadstød 16.3.1731 - død etter 1801 gift med Gunder Hanssøn minst 7 barn fra 1752 til 1762. Det kan være de som flytter til Klemetsrud mellom 1760 og 1762.Gullaug Olsdatter Baadstød gift med Hartvig Christensøn 18.9.1762Elli Olsdatter Baadstød gift med skoleholder Anders Nielsen 26.1.1765Christopher Olsen Baadstød gift med Else Jensdatter (udok).Gullaug, Elli og Christopher - samt Hans bør alle være født i perioden 1731-1739 hvor det heller ikke finnes andre spor av foreldrene i Røyken. De er altså døpt annet steds.Hans Olsen Baadstød f. mellom 1731 og 1739 død 1796 gift med Anne Maria Johannesdatter Høvig 30.6.1748- etter 1.5.1822Thale Olsdatteer Baadstød des 1739-13.1.1740nn Olsen Baadstød des 1739 - 15.5.1740Anna Olsdatter Baadstød 17.9.1741 gift med Niels Pedersøn Husebye 21.7.1763Gulbrand Olsen Baadstød 5.4.1744 - 6.10.1748Iver Olsen Baadstød 27.3.1746 gift med Kari Hansdatter 8.4.1791Thale Olsdatter Baadstød 15.9.1748 - etter 1801 gift med Ole Larsen (barn i 1777)Engebret Olsen Baadstød 1759 ? gift med Andrine Ingebretsdatter - barn 1791 - 1793Anne Juelsdatter Sætre 1707-1777 er interessant og krevde mye jobb. Hun er datter av Juel Ihlsøn Sætre i Hurum 1670-1729 og Live Saxisdatter ca 1671-1719. En hel-søster i 1715 er sett via 'intro'. Juel Ihlsen Sætre ble gift på nytt i 1720 med Thale Erichsdatter og fikk 4 døtre til. Disse er Live Juelsdatter 1721-1759 gift med Hans Olsen Holtved i 1748, Idde Juelsdatter 1723- gift med Jacob Jacobsen fra Hobøl i 1744, Margrethe Juelsdatter ca 1725- gift med Knud Syversen Sætre i 1750 og Ragnille Juelsdatter 1727- gift med Iver Olsen Aaseje i Hurum (alle iflg skifte mm).Juel Ihlsøn Sætre var sønn av Ihl Sætre ca 1640 - før 1715 og Ragnille Torgrimsdatter Sætre 1640-12.2.1719. Han hadde 4 brødre og en søster iflg. skiftet etter broren Arne. Disse er:Arne Ihlsøn Sætre 1681-1750 gift med Ragnhild Torkelsdatter i 1727.Olle Ihlsøn Slottet - død etter 1750.Hans Ihlsøn Slottet død før 1750 - to barn.Ingebret Ihlsøn Sætre død før 1750 - en datter lever da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Takk Rigmor.Du tok meg der (23). Jeg trodde en stund at Ole Gulbrandsen og Anne Juelsdatter var de som giftet seg i 1731, men det var Anne Jørgensdatter som du nevner. Jeg hadde glemt å rette.Imidlertid har jeg vel et stykke på vei rett, idet første barn blir født i 1732 (Dorthe Olsdatter Baadstød).Det er ganske pussig det hele, idet Ole G og Anne Jørgensdatter også får en datter Dorthe, men hun døpes i 1731.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.