Gå til innhold
Arkivverket

[#75379] Erling Norman Olsen


Gjest Karin Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Moen

Er det noen som kjenner til en predikant fra Ingøy i Finnmark, Erling Norman Olsen? Han fikk i 1934 i Oslo en datter Solveig Ellen med min avdøde tante Anna Sofie Olsen, de giftet seg ikke. Solveig Ellen er født i Oslo 1934 og konfirmert Toten 1949, hun er bosatt og gift i Danmark og vet intet utover dette om sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Hei og takk for tipset Gunn, men Ingøy er fraflyttet d.v.s. 20 fastboende pr. idag og Erling Norman Olsen var nok en av de omreisende predikanter, så jeg får håpe at det finnes noen som kan kjenne igjen navnet, han er trolig død så jeg får håpe det ringer noen bjeller et sted, min kusine er jo ca.75 år idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Hei. Under gravminner på DIS finnes fire Erling Norman Olsen. Den du leter etter kan jo godt være en av disse. Du kan spørre på kirkegårdene om de har opplysninger om fødested på hver enkelt.Det skal de ha.Så kan du jo også spørre om hvem som har feste på graven. Det vil jo som regel være etterslekt.Så spørs det jo om de vil ha kontakt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Hei Birgith og Allan takker for tips ! Jeg har nå sendt en mail til Bernt Jacobsen i første omgang så får jeg se om det kommer noe ut av det. Spennende å se om vi klarer å glede min kusine her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Har lest gjennom Måsøy kommune fra 1900-1914 ingen Erling Norman Olsen fant jeg der, (før 1900 finner jeg ingen ved dette navnet) så da får jeg håpe på et svar fra Bernt Jacobsen.Heller ingen døde ved det navn født før 1900 registrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Vet du om din kusine har sin dåpsattest? Der burde det stå når faren er født,om ikke dato, så i alle fall årstall. Da kan du jo lettere finne ut om han er en av de fire under 'gravminner'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Ja jeg har dåpsattesten hennes og det står ingen årstall der, det var i 1934 så det var vel ikke så mye info. til disse 'uekte' barna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Hei og mange takk Allan dette ser jo veldig spennende ut,kan nok være rett mann dette, min tante Anna Sofie var født i 1903 og døde i 1972 og er gravlagt hos datteren sin i Danmark,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

De fire Erling Norman Olsen jeg finner under gravminner er født i henholdsvis 1902, 1905, 1906 og 1906. Det er sannelig litt å velge i ja!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Ja det er mange å velge i en på Døde i Norge som er født i 1908 og død i 1994 så jeg får se om det blir noen svar ! Har nå også sendt en mail til A.Ingebrigtsen på Allans lenke så får jeg kanskje vite noe om den han har i sin base som er født i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allan Klo

Grunnen til at jeg fikk treff på Google, var at jeg satte inn en ekstra n i slutten av Norman(n) i søket. Dette navnet har flere varianter, noe som skaper en viss forvirring..Dette er de variantene jeg kjenner til: Norman Norrman Norrmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Takker og bukker Allan, jeg har ikke fått svar på mine 2 mailer ennå, men håper det kommer når de får tenkt seg om litt, kom forøvrig forbi Erling Norman Olsen født 1906 og gift 1927 i Piperviken kirke i Oslo til Ingrid Pauline Jessen, så da kan vi nok utelukke ham fra oversikten over 'døde' mulige kandidater. Jeg fikk ikke opp noe mer fornuftig enn deg på Google, så nå er det bare å vente og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Da kjente ikke Bernt Jacobsen til denne mannen, men han har videresendt mailen til en bekjent som kanskje kunne finne ut noe, så da får jeg bare vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.