Gå til innhold
Arkivverket

[#75386] Sjur Larsson Kanikkeberg fra Hardanger og hans to ekteskap


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Her sies det at Brita Nildtr. Børve er gift med Sjur H. Kanikkeberg - så da spørs det hva som er rett.Sjur Larsen ha jeg ikke klart å finne som emigrant.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

I kirkeboka fra Kvam fant jeg både Sjur Hansen Kanikkeberg og hans far Hans blant utflyttede til Amerika, men tenkte ikke å ta var på lenken da jeg nok tenkte det var lite relevant i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Det synes opplagt at Sjur L. Kanikkeberg er 'min' mann, og at Sjur H. kan sjekkes ut av saka. Slik kildesituasjonen er for hendinger etter 1917, skal det godt gjøres å finne ut mer om Berit og Gudlaug Hammervold. Uansett, jeg veit langt mer nå enn da jeg løfta opp tråden igjen, og takker alle som har bidratt for både opplysninger og ikke minst en lærepenge: Man bør sjekke sine egne lokale kilder bedre før man spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Sjur Hansson Kanikkeberg f 1851 Oystese, Kvam, Hordaland, Norway d Mar 3, 1912 Stevenson, WA. gift m Brita N. Børve Brita Nilsdotter Børve f 1858 Oystese, Kvam, Hordaland, Norway død mel 1891 - 1892 Stevenson, WA. gm Sjur H. Kanikkeberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Finner ikke foreldra til Berit og Gudlaug døde i Lyngen før 1913. Men de døde sikkert der for det ser ut for at deres sønn Kristian døde der i 1960.Synd at det ikke ser ut for at kirkebøkene over døde går lenger fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

skiftene:'Astrid Gangdal, SAB, 25.1.2010 08:45 (2) Arvinger etter Sjur Larsen Kanikeberg: Søsteren Marta L. Botnen og Betzy Kanikeberg, enken etter broren Jon Kanikeberg. Betzy er bosatt i Amerika. Ingen opplysninger om arvinger i 1888.'Nå hadde jo ikke uekte barn arverett etter far, så dette er vel i tråd med det.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, det hørest logisk ut og Johans Sjurd hadde en søster Marta: LenkeBetzy var vel ikke født enda..Hvor ble det så av Solveig Sjurdsdtr? Har du funnet ut av det, Johan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Dere er flittige! Nei, jeg har ikke funnet ut mer om Solveig, men siden dåpen blei registrert i 1916, da hun var elleve år, må hun antakelig ha flytta ett eller annet sted.Pussig, forresten: Først i dag kom det mail om nytt innlegg i denne tråden, men bare ett, og datostempla i mårres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.