Gå til innhold
Arkivverket

[#75398] Emigranter i Brooklyn.


Gjest Mari-Ann Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari-Ann Johansen

For noen år siden prøvde jeg å finne Rangvald og Ragna Rangvaldsen og deres barn Gerd og Sigrun (tvillingene er født i USA)som emigrerte til Brooklyn, uten at jeg kom så veldig langt. Er det noen som har gode tips på hvordan jeg skal gå videre? Mulig det er noen hjemmesider (slektsforskere ?), foreninger eller aviser som jeg kunne forsøke.Tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari-Ann Johansen

Ragna og Rangvald emigrerte i 1921 til Brooklyn. De finnes på passager listene, der Rangvald jobbet som kokk. Videre startet de en resturant i Brooklyn og her ble deres barn Gerd og sigrun født i 1924 (24.12?). Ragna var pianolærer var det sagt i familien. Rangvald er født i lofoten og Ragna var fra Gjøvik distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Er dette rett mann??U.S. World War II Draft Registration Cards, 1942Name: Ragnvald Leander Ragnvaldsen Birth Date: 10 Aug 1896 Birth Place: Haukland Residence: New York Race: White Roll: WW2_2370485Som en som alltid vil vite hans adresse, er det oppført en mrs Valborg Westman, Brooklyn. Som arbeidsgiver har han oppført Carroll's Bar & Grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I perioden 1921-1923 er det flere ankomster i NY av en Ragnvald Ragnvaldsen. Jobber som kokk ombord på Stavangerfjord.- Er er en av ankomstene...New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Ragnvald Ragavaldsen Arrival Date: 20 Dec 1921 Estimated birth year: abt 1896 Age: 25 Gender: Male Port of Departure: Kristiania, Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Stavangerfjord Port of Arrival: New York, New York Line: 18 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_3064 Page Number: 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Datterens dødsregistrering?Name: Sigrund Ragnvaldsen SSN: 133-18-9528 Last Residence: 11010 Franklin Square, Nassau, New York Born: 5 Dec 1924 Died: 9 Sep 2008 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Når du starter en debatt så bør du alltid opplyse om det du kjenner til fra før, Mari-Ann!!!Name: Raynald Raymeraldera Home in 1930: Brooklyn, Kings, New York View Map Age: 33 Estimated birth year: abt 1897 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Ragna Race: WhiteHousehold Members: Name Age Raynald Raymeraldera 33 Ragna Raymeraldera 32 Segrend Raymeraldera 5 Gall Raymeraldera 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg fant den ikke jeg heller - se innlegg 11 i lenken i 9) over :)Ergerlig å kaste bort tid på å lete etter info som kjennes fa før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Gerd?Social Security Death Index Name: Gerd V. Kitsos SSN: 133-18-9634 Last Residence: 10016 New York, New York, New York, United States of America Born: 5 Dec 1924 Died: 30 Dec 2003 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kan Valborg i innlegg 4, være Gerd?Hvis den Gerd V. jeg har i innlegg 13, være Gerd Valborg? Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Legger inn dette selv om jeg ikke vet om Gerd V Kitsos er rett person.U.S. Veterans Gravesites, ca.1775-2006Name: Gerd V Kitsos Service Info.: RM 2 US NAVY Birth Date: 5 Dec 1924 Death Date: 30 Dec 2003 Relation: Wife of Kitsos, Basil John Interment Date: 2 Jan 2004 Cemetery: Long Island National Cemetery Cemetery Address: 2040 Wellwood Avenue Farmingdale, NY 11735-1211 Buried At: Section Z Site 588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. Veterans Gravesites, ca.1775-2006Name: Basil John Kitsos Service Info.: RM 2 US NAVY WORLD WAR II Birth Date: 30 Dec 1924 Death Date: 21 Jun 1958 Service Start Date: 23 Apr 1943 Interment Date: 24 Jun 1958 Cemetery: Long Island National Cemetery Cemetery Address: 2040 Wellwood Avenue Farmingdale, NY 11735-1211 Buried At: Section Z Site 588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari-Ann Johansen

Helt utrolig hva dere klarte å finne fram til. Jeg sliter litt med engelsk lesing og usikker på hva en skal trykke på eller ikke på enkelte sider. Kommer det fram noen steder om Gerd og Sigrund har familie? Ragnvald og Ragna fikk en datter før de emigrerte til USA og hun blir 90 år i desember. Om dere finner familie til tvillingene (navn/adr/tlf???) mottar vi gjerne dette med stor takk (gjerne på epost).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Sigrund hadde trolig ikke familie, ettersom hun fortsatt har pikenavnet når hun dør (innlegg 6).Dere må få tak i death certificate for Sigrund Ragnvaldsen og Gerd Kitsos. Det kan muligens avklare om det er rett personer. Ev få tak i birth certificate for de.Dette kan jeg ikke hjelpe til med. Det koster penger, og det er ikke alle stater som avgir slik informasjon (utenom ved bestemte forhold, slektsforskning er ikke bestandig god nok grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Mari-Ann Johansen

Familien er funnet! Vi har funnet familien i USA. Har surfet på ulike nettsteder og fant dem på myheritage.com der en av familiens medlemmer hadde laget et slektstre. Videre fant jeg noen av dem på facebook og vi har nå kontakt. Bilder har vi sett av Gerd og Sigrund og de er like Lilly. Etter vel 60 år har nå familien fått kontakt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.