Gå til innhold
Arkivverket

[#75440] Sakarias Brekke fra Sunnylven


Gjest Steinar Gilde
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gilde

Sakarias Thoresen Brekke var født på gården Nordbrekke og døpt 24 nov 1875 i Sunnylven kirke. Han ble gift og først bosatt i Bærum. Fikk der 6 barn: Torbjørn 1905, Johan Sverre 1906, Bergljot Martha 1908, Erling Johannes 1910, Einar Ingolf 1912 og Sigurd Hallstein 1914. Sakarias var bestyrer ved Klæbu Pleiehjem fra 1917 til 1923. Kona Jonetta døde i 1920 og han ble gift på nytt med Eugenie. Fra Klæbu flyttet familien til Marker i Østfold hvor han ble bestyrer på Ørjetun kursted. Jeg ønsker gjerne å få vite mere om Sakarias og etterslekta. Søker også kontakt med gjenlevende etterslekt eller venner som har kunnskap om temaet. Hilsen SG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase Brekke

Hei! Omsider eit svar. Eg er barnebarn til Sakkarias Brekke sin bror og har info om familien. Viss du sender meg e-post adr. di, kan eg formidle ein del iformasjon og event. kontakt med ettarkomarar som er i live. Mvh Aase Brekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase Brekke

Hei! Omsider eit svar. Eg er barnebarn til Sakkarias Brekke sin bror og har info om familien. Viss du sender meg e-post adr. di, kan eg formidle ein del iformasjon og event. kontakt med ettarkomarar som er i live. Mvh Aase Brekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gilde

Hei å Hei Du verden hvor enkelt det er i våre dager å få tak i ukjente ønskede personer. Takk for responsen. Min e-postadresse er: stegilde@start.noMvh SG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.