Gå til innhold
Arkivverket

[#75447] Herman Pettersen Brun/Bruun, Bergen


Gjest Kjetil Østebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Østebø

Søker informasjon Om Herman Pettersen Bruun som ble gift 10/3 1763 i NK i Bergen med Marchie Schrøder, datter av Jan/Johan Schrøder og Maren Jonsdtr. Herman og Marchie fikk sønnen Petter dpt 13/5 1764 i Nk og Jan/Johan dpt 9/7 1766 i NK. Under vielsen står Herman oppført som styrmann og man finner en Herman Brun som får borgerskap i Bergen som skipper 23/9 1766. Her opplyses det at Herman er født i Bergen. Herman er fadder i 1773. Videre står hans kone oppført som enke ved sønnen Petters konfirmasjon i NK 23/10 1779. Herman må da ha død mellom 1773 og 1779, jeg har imidlertid ikke klart å finne ham grl i kirkebøkene. Videre har jeg heller ikke klart å finne ham døpt. Jeg hadde blitt meget takknemlig om noen satt på informasjon om Hermans opphav og når han døde. Mvh Østebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Herman Brun er fadder i 1764: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=dp13011700nk&gardpostnr=9423&personpostnr=75973&merk=75973#ovre>LenkeHermann Brun er fadder i 1770: LenkeHermann Brun er fadder i 1773: LenkePå FS finner jeg en Hermann Pettersen Bruun,født 1728,Bergen.Han døde i 1776:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Østebø

Takk for svaret Ann-Mary, ser imidlertid ut til at Herman fremdeles er litt av et mysterium. Har bladd gjennom de scannede kirkebøkene for Bergen av døpte og uekte barn født i 1728 uten å finne ham. Fant ham heller ikke i de scannede kirkebøkene over døde i Bergen 1776. Kjempeflott om noen har tips som kan hjelpe meg litt videre her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.