Gå til innhold
Arkivverket

[#75449] Tyding på stedsnnavn hvor Helga Halvorsdatter kommer fra


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med hvor Helga Halvorsdatter kommer fra. Hun gifter seg med Hans Halvorsen. De står som nr. 40Lenke.Dersom noen kan hjelpe meg så ville jeg bli meget glad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Kan dette være Helga FT 1900? LenkeHun heter her Helga Sigrid Simondsdatter, men hun kan senere ha tatt sin fars etternavn, Halvorsen - noe som var vanlig på denne tiden. Navnet i kb ved giftemålet er også Halvorsen og ikke Halvorsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Takk for hjelpen til tyding.Jeg skjønner ikke helt denne folketellingen det er vist til. Ser ikke noen navn jeg drar kjensel på.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Innlegg 3 var kun et forslag på å identifisere Helga, men du kjenner kanskje allerede til hennes bakgrunn - foreldre osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Hæge/Hege er vest-telemarksforma av kvinnenamnet Helge. Utanfor Telemark – eller av folk som måtte meine at Helge er 'feil' namn på ei kvinne – ofte skrive som Helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.