Gå til innhold
Arkivverket

[#75451] Slakterborger utelatt fra 1900-tellingen i Bergen ?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Slakterborger Andreas Martin Iversen Titlestad, f. 1859 på Titlestad, og konen Berte Oline er bosatt i Bergen mesteparten av sitt liv. I 1899 bor han i Nordnesgaten 2 hvor han også har slakterforretning, og i 1904 bor han i Schrødersmug 8 på Nordnes, det samme i 1906. Han fortsetter å ha sklakterforretningen i Nordnesgaten 2. Kan noen områder i Bergen være utelatt fra 1900-tellingen? Kanskje jeg kan få hjelp til å finne ham og hans famlie i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dessverre mangler ganske mange tellingslister i 1900 tellingen for Bergen!De er plukket ut i forbindelse med den statistiske behandlingen.Vi har en del andre kilder som kanskje kan hjelpe, men selve listen er jeg redd for at vi ikke vil greie å finne for denne familien i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Jeg fant faktisk familien til slutt, i nordre Schrødersmug 8, med tternavnet Fitlestad istedet for Titlestad. Men jeg er ohgså interessert i andre kilder som omtaler familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.