Gå til innhold
Arkivverket

[#75453] Hjelp til å finne disse i kirkebøkene - Gunder Tommesen og Rønnoug Sindresdtr


Gjest Mari Schumann Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Hei!I 1801-tellinga finner jeg ekteparet Gunder Tommesen og Rønnoug Sindresdatter på garden Alm i Gran, Oppland. Gunder er 66 år, og bør således være født ca. 1735, mens Rønnoug er 56 og født ca. 1745. Her er de: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f18010534&gardpostnr=70&personpostnr=1438&merk=1438#ovre>LenkeHer er kirkebøkene for Gran i det aktuelle tidsrommet for Gunder: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=9340Og her for Rønnoug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Takk for svar.Jeg klarer ikke med min beste vilje å lese det som står; jeg kan plukke ut ord her og der, men får ingen sammenheng. Rønnaugs navn evner jeg ikke å finne; har du mulighet til å oversette?Mvh. Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Takk for svar.Jeg klarer ikke med min beste vilje å lese det som står; jeg kan plukke ut ord her og der, men får ingen sammenheng. Rønnaugs navn evner jeg ikke å finne; har du mulighet til å oversette?Mvh. Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei igjen.Dato 15 sep 1743, døpt ved Gran. Rønnaugs navn er understreket, stavet 'Rønnof'.Foreldrene er Sindre Olsen og Kari Hansdatter. Stedsnavnene har jeg litt problemer med, kanskje noen lokalkjente kjenner disse navna?.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Takk for oversettelse; en 'ser' det på en måte når andre sier hva som står, litt merkelig i grunnen.Jeg burde egentlig kunne disse navnene selv, men det er som sagt vanskelig når jeg ikke engang klarer å stave dem! :)Mvh. Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Det gardsnavnet har jeg truffet på i denne slekten tidligere, Gunder og Rønnougs sønn bor på denne plassen på begynnelsen av 1800-tallet. Så dette kan se ut til å stemme bra.Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.