Gå til innhold
Arkivverket

[#75475] Kilder for Bygdebok for Lier


Gjest Eivind Kinck
 Del

Recommended Posts

Gjest Eivind Kinck

Jeg interesserer meg for opplysninger om noen gårder i Lier på 1600-tallet som er beskrevet i nettutgaven av Bygdebok for Lier (http://www.lier.kommune.no/liers-historie/ ). Imidlertid er boken helt fri for kilde- og literaturhenvisninger. Er det noen som kan si meg hvilke kilder som sannsynligvis har vært benyttet?Mvh Eivind Kinck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, det står KILDER etter Steffen Gausemels artikkel under 'Bygdehistorien', men det gir vel ikke svar på alt du lurer på, antar jeg....mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Kinck

Mange takk for svar. Jeg hadde tydeligvis oversett punktet med kildehenvisninger, men så vidt jeg kan se ingen som referer seg til gårdene på 1600-tallet.Mvh Eivind Kinck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Helt enig, så det hadde vært flott hvis noen 'der ute' vet mer utover jordebøker, kirkebøker og tingbøker, som jeg regner med ble benyttet,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.