Gå til innhold
Arkivverket

[#75494] Walborg Clausdr Wuopio


Gjest Arne Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Johansen

Søker opplysninger om Walborg Clausdr (Claesdr?) Wuopio fra Sverige som ble gift i 27. juni 1796 i Talvik Kirke i Finnmark med Mathias Johansen Palojoensu. Lenke Etter opplysninger om alder ved folketellingen i 1801 ble Walborg f ca 1772.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Ei Walborg Claesdr. Wuopio ble viet 29.11.1821 i Muonio-Finland, med Abram Nilsson Nulusjarf. Trolig er det samme person?Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Johansen

Jeg vet ikke om Walborg ble omgift i Muonio. Jeg ikke har funnet henne i Norge etter folketellingen i 1801 i Talvik/Alta.Jeg har søkt på Hiski og i Anbytarforum, men ikke funnet kandidater så langt.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Johansen

Har nå trolig funnet skiftet etter Walborg i 1820.Permanent bildelenke: LenkeEtternavn er skrevet annerledes og ektemannen er faktisk også ført opp med stedsnavn i Kvalsund(?) som nytt etternavn.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.