Gå til innhold
Arkivverket

[#75519] Martin Borgen 1847 ?


Gjest Tony Falcenclou
 Del

Recommended Posts

Gjest Tony Falcenclou

Hej alla Norska släktforskarkollegor! Nu var det så dags igen, det är så många Norrmän i släkten så det är snart dags att emigrera, haha. Jo jag har hittat en Martin Borgen f 1847 i Christania Norge. Han finns med i svenska husförhörslängder redan 1880, så han måste ha flyttat till Sverige före denna tid! Jag har tittat men hittar honom inte. I Sverige heter han Martin Christensson f Borgen. Finns det kanske någon som är släkt med denna man?MVH Tonytonyfalcenclouskancke@live.se

bilete8424.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Tror du kan utelukke den Martin Borgen som er mest nærliggende i alder,han er vel her som nr.85,og har ikke noen grunn å få etternavnet Christensen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Falcenclou

Tack alla, jag kan inte vara säker på födelsedatan,men 1847 är det enda jag har att gå på och efternamnet f Borgen, huruvida han lagt till Kristiansen före eller efter ankomsten till Sverige vet jag ej. Har försökt att hitta honom via emigrantinstitutet men utan framgång. Tack alla nu har jag lite att titta igenom, återigen mycket tack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Falcenclou

Berit Knudsen du är ju otrolig snabb, visst är det han, rätt årtal Christiansen f Borgen och allting, du får en stjärna i himlen av mej, mycket tack. Bara en fråga till, Du som kan och känner till namn och sådant i kyrkoböckerna,skulle du kunna tolka och skriva ner vad föräldrarna heter och platsen, rädd för att jag inte kan tyda rätt annars. Återigen mycket stort tack. Kram Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Konf. 4/10 1863 Hole, Buskerud fylke Marthin Christiansen Borgen, f. 29.jan.1847 Christiania. Foreldre:hf.(husfolk?) Christian Pedersen og Johanne Henriksd. Karakterer: Kunnskap m.m. temmelig god, oppførsel og flid: god. Vacc. 14/12 1852 av Egeberg.Vielsen: Norderhov i Buskerud: 25/11 1845 Norderhoug krk. ungkarl Christian Pedersen, Bye i Hole, 22/23? år, far Peder Ellingsen Wehme eie, vacc. 1824. Pige Johanne Henriksd., Sørgefoss, 23 år, far Henrik Pedersen. Vacc. 1822. Forlovere: Christian Poulsen By eie og Hans And. Wehme eie. Lyst for dem 12-13-14 søndag e. trinitatis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Falcenclou

Tack så mycket för hjälpen Berit, du har en kontakt i Sverige, behöver du hjälp någon gång så bara hojta till. Tusen tack Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ikke funnet dåpen til Marthin i 1847 i Oslo(Christiania): i Aker krk., Rikshosp., Garnisonsm., Kristiania tugthus, Oslo domkrk. og Oslo hosp. Og da har jeg vel gått igjennom alle menighetene i Oslo i 1847. Kanskje jeg har oversett han i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Falcenclou

Jeg er veldig takknemlig for all den informasjon jeg har allerede motagit. Takk igjen, Berit. Stor kram.Tony. Urskäckta min svengnorska, det var länge sen jag skrev på Norska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det spørs om han er f i 1848, og at det står et feil fødselsår ved konfirmasjonen. Nr 59.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Ministerialbok nr. 19 (1842-1852), Fødte og døpte 1848, side 187. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=570&idx_id=570&uid=ny&idx_side=-213>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Falcenclou

Meget god observasjon Kirsti, synes det selvsagt også forenlig med foreldrene, takk atter Goa slektsforskning venner. Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.