Gå til innhold
Arkivverket

[#75520] Marie Andersdatter Sletbak. Konf. 4.mai 1879 i Tingvold


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Jeg vil gjerne ha litt hjelp til å tyde hvem som er oppført som foreldre ved hennes konfirmasjon. Dessuten hva som er skrevet som fødested i kirkeboka. Håper noen er god til å tyde det som er oppførtJostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Beklager så mye !! I farten oppga jeg fødselsdato istedet for konfirmasjonsdato. Hun ble konfirmert 23 september 1894 . Se ministeralboka for Tingvold side 96 . Beklager nok en gang --Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Ja , bra du ordnet linken. Jeg er ikke særlig flink på det området. Men hva står det i kolonne 2 og hva heter foreldrene ?Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Foreldrene er ungkar Anders Johnsen Holden og pike Marith Olsdatter Lien. Under navnet til konfirmanten står det '1907 udfl. til Vatne, Søndmør, gift der'. Og hun er født på Megård i Halsa (Attest av 28/5-94)Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk skal dere ha. Nå fant jeg dåpen i kirkeboka for Halsa ! Foreldre ungkar Anders Johnsen Holden (?)( 1859-) og pike Marith Olsdatter Lien ( 1855-) . Barnet født på Megaard.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg har prøvd å finne ut noe mer om foreldrene til Marie Andersdatter Sletbak. Desverre er det ingen sikre spor. Anders Johnsen var dreng og barnet ble født på gården Megaard. Jeg har funnet en Marte Olsdatter Megaard f.27.08.1856, men det stemmer ikke helt med Marit Olsdatter Lien. Anders Johnsen har jeg ikke funnet . Så her står jeg fast.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.I lenken til dåpen (innlegg 6) står det helt til høyre at morfaderen er Ole Ellingsen Lien.Da finner jeg en kandidat til Marie her, nederst.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Stangvik i Stangvik, Ministerialbok nr. 592A04 (1849-1867), Fødte og døpte 1851, side 16. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2294&idx_id=2294&uid=ny&idx_side=-24>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Ser ut til at dere har funnet de riktige foreldrene.Selv om ikke alderen stemmer helt med det som er oppgitt ved fødselen til Marie Andersdatter Sletbak. Men det er ofte litt feilmarginer. Så takk til både Kirsti og Randi !Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.