Gå til innhold
Arkivverket

[#75528] Hjelp å tyde kirkebokskrift Lesjaskog 1874


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

16/8-13/9 1874 Ole, husm. Martin Arnesen Brændhaugen f.1827 og Brit Olsd. f.1830, (viet) 1862. Faddere: Johannes J. Skredderstuen, Johannes J. do.(far og sønn), Johannes J. Søreneboe, Anne Olsd. Soreneboe, Mari O. E....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg så på gravsteinen på DIS, og jeg skjønner ikke hva som er noe mix her.Fødselen til Ola har du jo funnet, og her finner du fødselen til Marit i 1869, øv.h.side LenkeJeg har ikke funnet vielsen deres. Jeg antar at de bodde på Bjølverud, og at der er derfor de kaller seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Jeg hadde bare ventet å finne navnet Bjølverud da Ole ble født og ikke Brændhaugen. Jeg skal sjekke litt med min svoger som er 'inne i bildet' her.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Familien står og oppført i Bygdebok for Lesja bd 1 (utg. 1987) s. 303, på plassen Krossbakken under Øverlie, der dei budde i perioden 1880-1915. Brennhaugen var òg ein plass i same området, der Brit og Martin truleg budde frå kring 1865 til dei flytte til Krossbakken (same side i bygdeboka).Sonen Ole f. 1874 og kona kjøpte Nistugu Bjølverud (same bd., s. 422) i 1901 og dei tok nok til seg foreldra hans da dei vart gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk for svaret Arnfinn. Jeg har Lesja bb 2 og 3, men selvfølgelig ikke 1! Det er til denne fam. på Bjølverud som Oskar Emanuel Baltzersen kommer til som barn.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Artig at du har hatt kontakt med ham. Han lever ikke nå og det er sønnen Ola, min svoger, jeg har kontakt med.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.