Gå til innhold
Arkivverket

[#75537] Mads Lambertsen Schrøder, død Verdal 1751?


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

På hjemmesider finner jeg opplysning om att Mads er begravet i Verdal 5 mars 1751. Jeg finner ikke dette i kirkeboka for Verdal Lenke. Er det jeg som ikke kan lese eller har han dødt ett annet år eller på ett annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Det begraves en Matz Schrøder, 53 år, i Vår Frue kirke i Trondheim den 05.03.1751 se lenke LenkeI Family Search: Mads SchroderEvent(s): Birth: 1685 Trondheim, Sor Trondelag, Norway Christening: Death: 1751 Burial: Marriages: Spouse: Anne Marie Collin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Takk for det Eva, Det var fint att du også fant stedet der han ble begravd. Ovenstad hadde bare årstallet og att det var før 13 mars.Som det framgår av Family Search så er det stor spredning på hans fødselsår. Gift med Anne Marie ble han i Verdal 9 aug 1719.Vennlig hilsenNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Legg merke til at alderen er oppgitt til 53 år, dvs født ca 1698. LDS-oppføringer er derfor feil på dette punktet. Det er også uklart om han er født i Trondheim eller Verdal (eller Melhus, der Lambert var stasjonert som kvartermester i 1701).Men hvem var Mads' mor? Jeg er veldig usikker på om Lambert giftet seg før eller etterat han kom til Verdal som korporal i 1682.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Takk Per for kommentarer. Jeg tok ikke med fødsel beregnet etter alder ved død, den er jo ikke alltid sikker, selv på 1900 tallet. Det er en del mer å finne om både Mads, barna og deres familier.Vennlig hilsenNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Flor

I følge Hornemanns stamtavler dør Lambert Schrøder i Verdal 1751 og begraves der 5.3.1751. Hans far Lambert Schrøder kommer iflg. Ovenstad til Verdal med Scharnhorstske eskadron i 1682. Her dør han også 17.5. 1728, etter å ha blitt manntallsført på Schietne, Melhus i 1701. Men i følge lister fra kommanderende general i 1682, er det Hans Vilhelm Skrøder som mønstres med Scharnhorst ved Bragenes, og Lammert mønstres med rittmester Dehns i Christiania. Kom Lambert senere til Verdal (Melhus?), eller er det feilskrevet i listene? Og kjenner noen til skjebnen (og eventuelt slektstilhørighet: Hans-navnet lever i etterslekta til i dag) til denne Hans Vilhelm? mvh Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Jeg tror Hornemann har bommet på begravelsen. Etter Ovenstad fikk Mads kommandoen over Byneset kompani i 1751, han kom da fra Klæbu. Forutsatt at han rakk å tiltre virker derfor begravelse i Trondheim rimelig.I følge en oversikt jeg tidligere har fått fra Bjørn, var Lamberts eldste sønn født i 1682. Det virker derfor mest trolig at Lambert var gift før overflyttingen, men med litt usikkerhet i fødselsdatoen må konklusjonen foreløbig stå åpen.Jeg har snublet over to personer i Drammensdistriktet som muligens kan ha noe med Lambert å gjøre. Den ene er en sersjant Hans (Hans-navnet) Christian Schrøder som opptrer i noen skifter og rettssaker på Bragernes. Den andre er en Erik Lambertsen som var soldat og sagmester, og i 166X drev sagdrift på en gård i Lier for gårdeieren, en Bragernesborger. Men jeg har ikke klart å finne noe dokumentasjon på eventuell forbindelse mellom Mads og de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Det viker jo nesten sikkert att Horneman tok feil på begravelsen. Han hadde jo ikke Internet, så vi får unnskylde han. Jeg fant listene fra 1682 fra en tidligere debatt her og oppdaget også att Lammert var med Dehns.Gjellende fornavnet Hans så har jeg ikke registrert etterkommere etter alle av Mads alle døtre. Lambert Madsen hadde også bare en sønn, så det ble Mads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Per, du er ikke alene om å ha registrert feil. Det er kanskje ikke så viktig med dødsåret og sted, men jeg forsøker å finne det med kilde for alle mine direkte aner.Jeg gjorde en rask sjekk på de skifter som ligger for Melhus, de eldste på Internet er fra 1723. På Shetnan ed det to i den føste protokollen, begge med militære personer, men ingen Schrøder. Ikke heller i Verdal 1727-1731.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Jeg finner følgende barn av Lt. Schrøder født i Verdal: 1 Bodel Maria f. 1736 2 Lambrecht f. 16.07.1728 3 Sidsel Lobes f. 1729 4 Dødfødt sønn f. 1732, og av Capt. Schrøder: 5 Margreta Fredrika f. 1735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Jeg finner følgende barn av Lt. Schrøder født i Verdal: 1 Bodel Maria f. 1736 2 Lambrecht f. 16.07.1728 3 Sidsel Lobes f. 1729 4 Dødfødt sønn f. 1732, og av Capt. Schrøder: 5 Margreta Fredrika f. 1735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Jeg finner følgende barn av Lt. Schrøder født i Verdal: 1 Bodel Maria f. 1736 2 Lambrecht f. 16.07.1728 3 Sidsel Lobes f. 1729 4 Dødfødt sønn f. 1732, og av Capt. Schrøder: 5 Margreta Fredrika f. 1735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

På Bolette Marie Schrøder har jeg registrert f.datoen 2. Okt 1729. Kan dette være en yngre navnesøster som dør før 1736 ? Hun ble gift på Evenes i 1759 med presten Peder Aronsen Arctander (1729-1807), prestesønn fra Hammerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Beklager,det litt ball her, og så ble det feil f. år for Bodel Maria. Hun var født 16.10.1726. Sidsel Lobes synes å være f. 4 Adv, døpt 2 Epiph. 1729.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Trond, Jeg ser du har fått med alle barna som bestefaren Thomas Jensen Collin døpte. Skifte etter henne som er gjengitt i debatt 47350: Schrøder, Boldt, Luth, Collin, Rhode, 1700 tall viser att de fikk flere barn.Han flyttet rundt en del i tjenesten, så det er vel ikke usannsynlig att hans kone fulgte med selv om hun enten var med barn eller hadde småbarn hele tiden.Det framgår att Thomas Collin drev og bodde på gården Haug, den drev datteren Anne Marie også 1762. Deretter flyttet hun til sin datter i Møre og Romsdal. Du som er lokalt kjent i Verdal, er Haug fortsatt en storgård som den var når Collin drev den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Flor

Jeg har registrert to barn av Mads før Boldel/Bolette, og for å komplisere litt, legger jeg med en oversikt som går noen generasjoner ned, så får jeg kanskje også noen rettinger der: I. Mads1 SCHRØDER ble født c. 1690 i Verdal, Nord-Trøndelag. Han var '-uoff. ved skiløperne under 1.Trondhj.nasj. inf.regt. i 4 år. -Var med til Pommern og var med Tordenskjold i Dynekilen. -Sek.lnt. ved 3. Trondhj. nasj. inf.regt.s Ørkedalske komp. 15/8 1718. -Pr.lnt. ved samme regt.s Ritsenske komp. 4/10 1720. -Kpt.s kar. 22/7 1733. -Virk. kpt. og chef for reg.tets Fosenske landv.komp. 13/8 1747. -Blev chef for Klæbuske linjekomp. 10/1 1748, men fikk Bynessets komp. i 1751. - fra 1712 til 1751. Mads ble gift den 9 aug 1719 i Verdal, Nord-Trøndelag, med Anna Maria Thomasdatter COLLIN, datter av Thomas Ch. Jensen COLLIN og Elsebe Rasmusdatter FINDE, Mads ble kaptein i 22 jul 1733. Mads SCHRØDER døde i 1751 og ble gravlagt den 5 mar 1751. A. Anne Margrethe2 SCHRØDER ble født 1719 og gift med William WESSEL, sønn av William WESSEL. Anne Margrethe døde i 1765. 1. William3 WESSEL ble født ons. 2 feb 1746 på Stjørdal, Nord-Trøndelag. Han fikk barn med Lisbet Sivertsdatter TANGEN. Han fikk barn med Didrikke PEDERSDATTER. Han arvet Værnes gård, Stjørdal, etter sin mor. William var rittmester i 13 mar 1801. William ble gift i 1804 med Dorothea Jensine BOLLE, datter av Johan Christian BOLLE og Karen Catharina WESSEL. Han avsluttet sin militærtjeneste den 4 jan 1808 som major. William WESSEL døde i 1809. 2. Karen Catharina3 WESSEL ble født søn. 12 jan 1755 i Stjørdal og ble gift den 26 feb 1771 med Johan Christian BOLLE. Karen Catharina døde i 1832. B. Elsebe2 SCHRØDER ble født 1720 i Orkdal og ble døpt den 26 mai 1720 i Orkdal kirke. Elsebe ble gift med Just MADVIG. De bodde i Bjugn, Sør-Trøndelag. C. Bodel Maria2 SCHRØDER ble også kalt Bolette Marie SCHRØDER. Hun ble født 1726 i Verdal, Nord-Trøndelag og ble døpt den 16 okt 1726 i Verdal, Nord-Trøndelag. Bodel Maria ble gift den 28 nov 1759 i Evenes kirke, Nordland, med Peder Aronsen ARCTANDER, sønn av Aron Pedersen ARCTANDER og Margrethe AALUM. 3 døtre. Bodel Maria døde den 21 feb 1800 i Evenes. 1. Martha Pauline3 ARCTANDER ble gift med Claudius Winther ROSENKILDE. Martha Pauline døde i 1810. 2. Aron Pedersen3 ARCTANDER ble født fre. 15 jan 1762 og døde den 23 sep 1807, 45 år gammel. D. Johanne Cicilie2 SCHRØDER døde den 29 jan 1728 og ble gravlagt den 5 feb 1728 fra Verdal kirke, Nord-Trøndelag. E. Lambert Madsen2 SCHRØDER ble født fre. 16 jul 1728 og ble døpt den 25 jul 1728 i Verdal kirke, Nord-Trøndelag. Lambert Madsen ble gift den 21 okt 1759 på Svorkmo, Orkdal, med Elen Marie Mathiasdatter HØISAGER, datter av Mathias Moth HØYSAGER og Mette Elisabeth JUNGHANS. Lambert Madsen var premierløytnant 10 mar 1762. Lambert Madsen SCHRØDER døde den 10 mai 1783 i Eid, Åfjord, Sør-Trøndelag, 54 år gammel. 1. Anne Marie Collin3 SCHRØDER ble født 1760 i Orkdal og ble døpt den 12 feb 1760 i Svorkmo kirke. Anne Marie Collin døde den 27 apr 1826 'Jomfrue, 63 Aar, af brystsvaghed' i Thomas Angells Hus (Klosteret), Trondheim. 2. Andreas Grøn3 SCHRØDER ble født 1763 i Orkdal og ble døpt den 20 nov 1763 i Svorkmo kirke. Han ble konfirmert i 1782 i Åfjord, Sør-Trøndelag. Han var i Danmark under skiftet etter søster Mette Elisabeth i 1842. 3. Mads Collin3 SCHRØDER ble født cirka 1764. Mads sto i folketellingen 1801 under husholdningen til Elen Marie HØISAGER Kiøbmandsgaden 1, Trondheim. 4. Mette Elisabeth3 SCHRØDER ble født 1764 i Orkdal og ble døpt den 13 apr 1764 i Svorkmo kirke. Mette Elisabeth sto i folketellingen 1801 under husholdningen til Elen Marie HØISAGER Kiøbmandsgaden 1, Trondheim. Mette Elisabeth døde den 27 mar 1842 i Thomas Angells Hus, Trondheim, 'hadde hatt værelse der i 19 år'. 5. Susanne Dorthea3 SCHRØDER ble født 1766. Susanne Dorthea sto i folketellingen 1801 under husholdningen til Elen Marie Mathiasdatter HØISAGER Kiøbmandsgaden 1, Trondheim. Susanne Dorthea døde den 28 jan 1842 '76 år' på Være, Trondheim. F. Sidsel Lobes2 SCHRØDER ble også kalt Cicilie Lobes SCHRØDER. Hun ble født 1729 i Verdal, Nord-Trøndelag og ble døpt den 18 des 1729 i Verdal. D. 4 Adv. Vidne Mad: Colling. Sidsel Lobes ble gift den 15 mar 1735 i Trondheim med Claudius Hansen RHODE. 1. Clara Bing3 RHODE ble født 1759 og gift den 20 apr 1779 med Henrik Severin LUND, sønn av Lauritz Hansen LUND og Elen Magdalene TØNDER. Clara Bing døde i 1783. 2. Hans Henrik3 RHODE var gjestgiver i Alsvåg, Vesterålen, Nordland. Hans Henrik flyttet fra hustruen til Hamburg. Hans Henrik ble gift med Maren Dorothea BRUUN. 3. Anne Marie3 RHODE ble født 1763. Anne Marie døde ugift, 'gikk fra forstanden'. 4. Mads Schrøder3 RHODE ble født 1768. Mads Schrøder ble gift med Anne Kirstine OLDEN. Han bodde på Borknes, Kvæfjord, Troms. 5. Claudius Christian3 RHODE ble født 1773. Claudius Christiaan var kjøpmann i Nordland. Claudius Christiaan RHODE døde ugift. 6. Maren Abel3 RHODE ble gift med Hans Steenbuch ARCTANDER, sønn av Aron Pedersen ARCTANDER og Margrethe AALUM. G. Kristiane Sofie2 SCHRØDER ble født 1733 og ble døpt den 23 jul 1733 i Domkirken, Trondheim. Kristiane Sofie ble gift den 24 feb 1755 i Veøy, Møre og Romsdal, med Johannes BOLT. Kristiane Sofie døde etter 1801. 1. Jakobine Elisabeth3 BOLT ble født 1755 i Borgund, Møre og Romsdal og gift den 22 apr 1777 med Johan Windelen LUTH. 2. Madz Schrøder3 BOLT ble født 1759 i Borgund, Møre og Romsdal, sansynligvis. H. Fredrikke Margrethe2 SCHRØDER ble født 1735 i Verdal, Nord-Trøndelag og ble døpt den 24 apr 1735 i Verdal kirke. Fredrikke Margrethe ble gift med BORCHID. Hans familienavn er litt uklart. I. Ellen2 SCHRØDER tvilling med Diller. Hun ble født 1736 og ble døpt den 9 aug 1736 i Vår Frue kirke, Trondheim. Ellen døde etter 1801, sansynligvis. J. Diller2 SCHRØDER tvilling med Ellen. Han/hun ble født 1736 og ble døpt den 9 aug 1736 i Vår Frue kirke, Trondheim. K. Charlotte Lovise2 SCHRØDER ble gift med Henrik Henriksen BECK og med Poul OLSEN. Hun og Poul OLSEN bodde i Åfjord, Sør-Trøndelag. L. Barbroe Henricha2 SCHRØDER ble gift med WIND.mvh Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Flor

Jeg har registrert to barn av Mads før Boldel/Bolette, og for å komplisere litt, legger jeg med en oversikt som går noen generasjoner ned, så får jeg kanskje også noen rettinger der: I. Mads1 SCHRØDER ble født c. 1690 i Verdal, Nord-Trøndelag. Han var '-uoff. ved skiløperne under 1.Trondhj.nasj. inf.regt. i 4 år. -Var med til Pommern og var med Tordenskjold i Dynekilen. -Sek.lnt. ved 3. Trondhj. nasj. inf.regt.s Ørkedalske komp. 15/8 1718. -Pr.lnt. ved samme regt.s Ritsenske komp. 4/10 1720. -Kpt.s kar. 22/7 1733. -Virk. kpt. og chef for reg.tets Fosenske landv.komp. 13/8 1747. -Blev chef for Klæbuske linjekomp. 10/1 1748, men fikk Bynessets komp. i 1751. - fra 1712 til 1751. Mads ble gift den 9 aug 1719 i Verdal, Nord-Trøndelag, med Anna Maria Thomasdatter COLLIN, datter av Thomas Ch. Jensen COLLIN og Elsebe Rasmusdatter FINDE, Mads ble kaptein i 22 jul 1733. Mads SCHRØDER døde i 1751 og ble gravlagt den 5 mar 1751. A. Anne Margrethe2 SCHRØDER ble født 1719 og gift med William WESSEL, sønn av William WESSEL. Anne Margrethe døde i 1765. 1. William3 WESSEL ble født ons. 2 feb 1746 på Stjørdal, Nord-Trøndelag. Han fikk barn med Lisbet Sivertsdatter TANGEN. Han fikk barn med Didrikke PEDERSDATTER. Han arvet Værnes gård, Stjørdal, etter sin mor. William var rittmester i 13 mar 1801. William ble gift i 1804 med Dorothea Jensine BOLLE, datter av Johan Christian BOLLE og Karen Catharina WESSEL. Han avsluttet sin militærtjeneste den 4 jan 1808 som major. William WESSEL døde i 1809. 2. Karen Catharina3 WESSEL ble født søn. 12 jan 1755 i Stjørdal og ble gift den 26 feb 1771 med Johan Christian BOLLE. Karen Catharina døde i 1832. B. Elsebe2 SCHRØDER ble født 1720 i Orkdal og ble døpt den 26 mai 1720 i Orkdal kirke. Elsebe ble gift med Just MADVIG. De bodde i Bjugn, Sør-Trøndelag. C. Bodel Maria2 SCHRØDER ble også kalt Bolette Marie SCHRØDER. Hun ble født 1726 i Verdal, Nord-Trøndelag og ble døpt den 16 okt 1726 i Verdal, Nord-Trøndelag. Bodel Maria ble gift den 28 nov 1759 i Evenes kirke, Nordland, med Peder Aronsen ARCTANDER, sønn av Aron Pedersen ARCTANDER og Margrethe AALUM. 3 døtre. Bodel Maria døde den 21 feb 1800 i Evenes. 1. Martha Pauline3 ARCTANDER ble gift med Claudius Winther ROSENKILDE. Martha Pauline døde i 1810. 2. Aron Pedersen3 ARCTANDER ble født fre. 15 jan 1762 og døde den 23 sep 1807, 45 år gammel. D. Johanne Cicilie2 SCHRØDER døde den 29 jan 1728 og ble gravlagt den 5 feb 1728 fra Verdal kirke, Nord-Trøndelag. E. Lambert Madsen2 SCHRØDER ble født fre. 16 jul 1728 og ble døpt den 25 jul 1728 i Verdal kirke, Nord-Trøndelag. Lambert Madsen ble gift den 21 okt 1759 på Svorkmo, Orkdal, med Elen Marie Mathiasdatter HØISAGER, datter av Mathias Moth HØYSAGER og Mette Elisabeth JUNGHANS. Lambert Madsen var premierløytnant 10 mar 1762. Lambert Madsen SCHRØDER døde den 10 mai 1783 i Eid, Åfjord, Sør-Trøndelag, 54 år gammel. 1. Anne Marie Collin3 SCHRØDER ble født 1760 i Orkdal og ble døpt den 12 feb 1760 i Svorkmo kirke. Anne Marie Collin døde den 27 apr 1826 'Jomfrue, 63 Aar, af brystsvaghed' i Thomas Angells Hus (Klosteret), Trondheim. 2. Andreas Grøn3 SCHRØDER ble født 1763 i Orkdal og ble døpt den 20 nov 1763 i Svorkmo kirke. Han ble konfirmert i 1782 i Åfjord, Sør-Trøndelag. Han var i Danmark under skiftet etter søster Mette Elisabeth i 1842. 3. Mads Collin3 SCHRØDER ble født cirka 1764. Mads sto i folketellingen 1801 under husholdningen til Elen Marie HØISAGER Kiøbmandsgaden 1, Trondheim. 4. Mette Elisabeth3 SCHRØDER ble født 1764 i Orkdal og ble døpt den 13 apr 1764 i Svorkmo kirke. Mette Elisabeth sto i folketellingen 1801 under husholdningen til Elen Marie HØISAGER Kiøbmandsgaden 1, Trondheim. Mette Elisabeth døde den 27 mar 1842 i Thomas Angells Hus, Trondheim, 'hadde hatt værelse der i 19 år'. 5. Susanne Dorthea3 SCHRØDER ble født 1766. Susanne Dorthea sto i folketellingen 1801 under husholdningen til Elen Marie Mathiasdatter HØISAGER Kiøbmandsgaden 1, Trondheim. Susanne Dorthea døde den 28 jan 1842 '76 år' på Være, Trondheim. F. Sidsel Lobes2 SCHRØDER ble også kalt Cicilie Lobes SCHRØDER. Hun ble født 1729 i Verdal, Nord-Trøndelag og ble døpt den 18 des 1729 i Verdal. D. 4 Adv. Vidne Mad: Colling. Sidsel Lobes ble gift den 15 mar 1735 i Trondheim med Claudius Hansen RHODE. 1. Clara Bing3 RHODE ble født 1759 og gift den 20 apr 1779 med Henrik Severin LUND, sønn av Lauritz Hansen LUND og Elen Magdalene TØNDER. Clara Bing døde i 1783. 2. Hans Henrik3 RHODE var gjestgiver i Alsvåg, Vesterålen, Nordland. Hans Henrik flyttet fra hustruen til Hamburg. Hans Henrik ble gift med Maren Dorothea BRUUN. 3. Anne Marie3 RHODE ble født 1763. Anne Marie døde ugift, 'gikk fra forstanden'. 4. Mads Schrøder3 RHODE ble født 1768. Mads Schrøder ble gift med Anne Kirstine OLDEN. Han bodde på Borknes, Kvæfjord, Troms. 5. Claudius Christian3 RHODE ble født 1773. Claudius Christiaan var kjøpmann i Nordland. Claudius Christiaan RHODE døde ugift. 6. Maren Abel3 RHODE ble gift med Hans Steenbuch ARCTANDER, sønn av Aron Pedersen ARCTANDER og Margrethe AALUM. G. Kristiane Sofie2 SCHRØDER ble født 1733 og ble døpt den 23 jul 1733 i Domkirken, Trondheim. Kristiane Sofie ble gift den 24 feb 1755 i Veøy, Møre og Romsdal, med Johannes BOLT. Kristiane Sofie døde etter 1801. 1. Jakobine Elisabeth3 BOLT ble født 1755 i Borgund, Møre og Romsdal og gift den 22 apr 1777 med Johan Windelen LUTH. 2. Madz Schrøder3 BOLT ble født 1759 i Borgund, Møre og Romsdal, sansynligvis. H. Fredrikke Margrethe2 SCHRØDER ble født 1735 i Verdal, Nord-Trøndelag og ble døpt den 24 apr 1735 i Verdal kirke. Fredrikke Margrethe ble gift med BORCHID. Hans familienavn er litt uklart. I. Ellen2 SCHRØDER tvilling med Diller. Hun ble født 1736 og ble døpt den 9 aug 1736 i Vår Frue kirke, Trondheim. Ellen døde etter 1801, sansynligvis. J. Diller2 SCHRØDER tvilling med Ellen. Han/hun ble født 1736 og ble døpt den 9 aug 1736 i Vår Frue kirke, Trondheim. K. Charlotte Lovise2 SCHRØDER ble gift med Henrik Henriksen BECK og med Poul OLSEN. Hun og Poul OLSEN bodde i Åfjord, Sør-Trøndelag. L. Barbroe Henricha2 SCHRØDER ble gift med WIND.mvh Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Takk Bjørn, i din oversikt har du med Christiane Sofies fødsel i Trondheim. Jeg hadde begynt å søke der, men nå er det så mye enklere. Christiane er min 4x tippoldemor så jeg ville gjerne se originalkilden før hennes fødsel.M Christiane giftet seg med Johannes Boldt. De fikk også to døttre til, Anna Sophia og Else Sophie Boldt. Jacobine og Anna Sophia giftet seg med brødrene Johan Windeler og Didrich Eilert Luth.L. Barbroe Henricha Schrøder giftet seg først med Peter Wessel, jeg har ingen barn registrert. Deretter giftet hun seg med Niels Wind. Tre barn som levde opp, Petter Wessel Wind (1770-1796), Massi Maria Wind ((1775 -?) og Niels Wind (1777-1796 Blev ved en baads kantring bote paa sjøen') Niels var gift og hadde en datter Barbara Hendrika W (1800-?.Niels Winds enke, Margrete Giørveld, hadde også 1801 en av Luth sønnene Andreas 13 år som fosterbarn. Men det er forstålig, Jacobine Elisabeth Boldt hadde fått 13 barn så hun behøvde sikkert hjelp.En del av disse data er fra transkriberte kilder, jeg kontrollerer ikke disse alltid mot original, hovedsaklig når det gjeller mine direkte aner og når det virker usikkert.MvhNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Ja det var mange slags yrker, det er godt vi ikke har dette lengre. Han dør selv 1765 og får så hvitt jeg kan se av Digitalarkivets databaser ingen barn med Fredricha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.