Gå til innhold
Arkivverket

[#75539] Tyde hjelp Avaldsnes og Åseral


Gjest Arild Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Andresen

Hei, Jeg forsøker å hjelpe noen, men har problemer med å tyde kirkebøkene. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070102310165.jpg>Lenke Øverst på siden nr 35. Leser: Ole Jonsen og pige Anne Katrine Andersd. Føde og opholdssted er problemet, er det Aaserald, Wigsnæs og Kolstø det står? Forsøker å finne dåpen til Ole, tror det er denne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det stemmer at det er Kolstø på Avaldsnes. Faren er Anders Halvardson f.1807 på Kolstø, død 1881 g.m Marta Hans-Knutsdtr. f.1813 på Utvik, d.1876. Trenger du flere opplysninger så gi beskjed! Kilde Avaldsnes I, side 367, nr. 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Karmøybøkene er på nettet www.slektsforumkarmoy.no Du vil også finne under gården Kolstø Avaldsnes I side368 Ola Jonsen født 1845, Sønn av Jon Eriksen Omland og NN fra Åseral Gift i 1868 med Ane Katrine Andreasdatter født 1844. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Takk for raskt svar fra dere to. Takk til Anne for tips om at Karmøybøkene ligger på nett. Takk til Johan Arthur med tilbud om flere opplysninger. Har du noen opplysninger utenom de som er i Karmøybøkene så tar jeg gjerne imot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har en del av forfedrene til Anne Katrine. Send en mail til jo dot art alfakrøll online dot no, så kan jeg sende noe til deg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.