Gå til innhold
Arkivverket

[#75545] Oskar Emanuel Baltzersen, hvilken kirkebok født


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Han er født på Fjellhammer og bosatt på Berg. Berg er nok en plass/gård i Lesja, og Fjellhammer er nok et sogn i Akershus. Jeg ville forsøøkt kirkeboken for Skedsmo-Lillestrøm eller Skedsmo-Lørenskog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Øvre Berg, Lesjaskog sentrum - Strande, Bygdebok for Lesja bd 1 s. 316. På same side er det òg eit bilde frå ca 1926 der Oskar er med.Jfr tema 75528: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk Anne for denne Lenke. Da finner jeg sikkert fam. bakover her. Arnfinn, jeg får bestille denn boka også, og takk for infoGaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner
Lenke Her ser vi at foreldrene giftet seg i 1906 og at 4 barn lever. Jeg har funnet 2 barn men ikke giftemålet. Maren Susanne Larsen skal komme fra Vika, og der var vel bryllupet. Hvilken kirkebok dekker Vika?Gaute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Oskar Emanuel er født på Fjeldhammer(Grorud/Østre Aker(4)) så fabrikboligen må ligge der. Jeg fant kun 2 barn mellom 1906 og 1916. Søker også når gift Karl Johan og Maren. Takk Berit.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Å finner den rett kirke i Oslo er ikke lett for oss utenforstående. Dis har en oversikt som jeg pleier å bruke. Mor til Oskar Emanuel kom vist fra Vika og det var vel i den tilhørende kirke de ble gift. Så hvilken kirker har vi rundt der?Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Har sjekket om jeg kunne finne giftemålet i den aktuelle kirken Johannes kirke, og Oslo Domkirke men fant ingenting...Her har du noen lister som greit å bruke for å finne ut hvilken kirke en skal søke i.Samlagsafstemningen i Kristiania 1899: [url="http://www.disnorge.no/dn/kilder/akershus/samlagsafstemningen.html>LenkeWikipedias liste over kirker i Oslo: LenkeRiksarkivets mikrofilmliste, med litt informasjon om de forskjellige kirkene. LenkeHer er litt informasjon om de to kirkene du søker informasjon om:Piperviken småkirkemenighet:http://no.wikipedia.org/wiki/Piperviken_småkirke Johannes kirke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Christophersen

Frogner kirke dekker også deler av Vika, den vestligste delen. Vet at i hvertfall området rundt Filipstad og Skillebekk dekkes av denne menigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Du skriver i innlegg nr 7 at moren heter Maren Susanne Larsen.Ved dåpen til Fritof i innlegg 8 er det en fadder som heter Theodor Larsen.I Grønland kirkebok er det ei Maren Susanne med far Theodor Larsen døpt 12/5 1878 nr 73 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22815&idx_id=22815&uid=ny&idx_side=-13>LenkeTheodor Larsen i ft 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takker for innlegg og lenker. Jeg tror også at fadder for Fritjof, Theodor Larsen er rette far til Maren Susanne. Jeg har nå sett på kirkebøker for Grønnland 1906 som var vielsesåret (7)men ingen treff. Heller ikke Frogner. Mulig noe jeg har oversett. Jeg får blade litt videre.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Karin. Det er en bra kandidat,f.1873. Kan være rett. Da Karl Johan sin sønn Oskar Emanuel konfirmeres står K J f.dato 1874. Her kan det være skrivefeil i RHD?! Men jeg leter fortsatt etter kirkeboken der Karl Johan står gift for å få bekrefter navnet på faren. Takker for info.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Maren Susanne Larsen døper en sønn Hans Christian 18/10 1903 dåp nr 80 i Østre Aker LenkeDet stemmer jo med opplysningene i fødselsmeldingen til Oskar Emanuel, at hun hadde 1 barn utenfor ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk skal du ha Anne. Jag har funnet Fritjof og Anne i ekteskap med KJ. Det står vel at det skal være 4 barn.?(7)Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Hvor er de forskjellig barna født og døpt...? Det kan gi indikasjon hvor giftermålet ble inngått....Og det er ikke sikkert at giftermålet ble inngått i 1906, men muligens i 1905 eller 1907. Har ikke funnet dem ved sjekk i noen av kirkene i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.