Gå til innhold
Arkivverket

[#75548] Emigranter over Bergen til Amerika 1874 - 1930


Gjest Christel Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Christel Rasmussen

Jeg prøver å finne en hel familie som etter Ættebok for Lavik reiste til Amerika. Dette gjelder barna til Christen Otteson Torvund og Ingrid Andersdatter Måren. Jeg har funnet Søren, Sigrid og begge foreldrene ser ut til også å ha reist over. Kan noen si meg hvor jeg evtl. kan prøve å finne de andre barna - Hans f. 1844 - Lars f. 1845 - Sjur f. 1851. Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christel Rasmussen

Takk til dere begge for hjelp. Selv tenkte jeg ikke på å se om Hans og Lars hadde dødd her før foreldrene reiste over. I bygdeboken sto jo alle barna, bortsettt fra Gullak og Otto, oppført som emigrete til USA. Jeg tok ikke med Anders, siden han var min oldefar og har bodd både i Kopervik og Bergen. Han dro vel heller ikke til USA i 1880. Her var det jo mange feil på en gang i bygdeboken. Vet dere hvor man kan få rettet på det. Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.