Gå til innhold
Arkivverket

[#75562] Etterfølgere til Emma Larsen og Jens Wingersøn


Gjest Olaug Martha Steineide
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaug Martha Steineide

Skulle gjerne hatt opplysninger om etterfølgerne til Emma Amalie Larsen f. 1871 i Kristiania og Jens Wingersøn andre opplysninger ukjent. Emma Amalie Larsen emigrerte til Amerika 15.aug. 1903. Jeg vet at de fikk en datter Ruth Emmy f. 14.05.1898, som ble pleiedatter på Lillestrøm. (folketell. 1900).Er det noen som har opplysninger som jeg kan få er jeg takknemlig for det.Vennligst Olaug Steineide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Martha Steineide

Takk for opplysningen. Ja, jeg har funnet konfirmasjonen den 6 okt. 1912. Her står også dåpsdatoer, men ikke funnet noe om dåpen i kirkebøkene. Mulig at kirkeboka der dette står ikke er lagt ut. Kunne vært interessant å fått vite mer om foreldrene evt. deres forgjengere og hvor de bodde. Mulig at Jens Wingersøn kom fra Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Martha Steineide

Hun ble konfirmert i Vestre Bærum (6.okt. 1912) Så du finner henne i kirkeboken for dette tidspunktet og som nr. 46 i rekken. (Skanna kirkebok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Korsvoll

Hei,Iflg. SK for Petrus, er Ruth Emmy døpt 8.oktober 1899. Se nr. 331 Permanent sidelenke: LenkeMange opplysninger helt til høyre på siden. Dessverre forstår ikke jeg alt som står der.Vennlig hilsen Bjørg Korsvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Prøver : Opgivet af pleiemoderen den 1. kvindefadder. Barnemoderen død og den opgivne barnefader intet mere end Navn og stand. Hjemmedøbt af Pastor Voght Tilstede .....(en tittel?) Theodora Edvarda Thoresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ifølge dåpen skulle ekteparet Boman være pleieforeldre til Ruth Emmy,men hun bor jo ved tellinga i Lillestrø. Dette er de som er oppgitt å skulle være pleieforeldre Lenke Det er da også samme adresse som står bak foeldrenes navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Opholdes af Kristiania fattigvæsen. Da er det mulighet for å gjenfinning i Oslo byarkiv protokoller fra fattigvesenet LenkeDer bør det stå noe både om moren og faren,om de er døde eller hvor de befinner seg.Har ikke funnet noen Emma Larsen utvandret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Martha Steineide

Hei.Takk for alle gode opplysninger jeg har fått. Men jeg skulle gjerne funnet når Ruth Emmy flyttet fra Lillestrøm til ny familie i Vestre Bærum. Kunne også vært interessant å finne slekt bakover fra Emma Amalie Larsen. Hvem var hun gift med før hun fikk Ruth.Hilsen Olaug Steineide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hvor har du funnet at Emma Amalie dro til Amerika ! Jeg ville startet med den tråden først,hvis hun døde etter fødselen kan man kanskje finne henne i kirkebøkene,ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Martha Steineide

Jeg fant Emma Amalie Larsen ved søk emigranter fra Oslo 1867 - 1930. Der står det hun er født 25.08.1871, men er reg. som 'pige' Kan ikke være den samme. Den som er interessant for meg er jo død 1899. Skulle gjerne lagt inn lenke, men vet ikke hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hei.Er det denne Emma Amalie du har funnet som emigrant Lenke Da står det i tilfelle at hun emigrerer fra Oslo 25.08 1871,30 år gml.Det skulle tilsi at hun ville være rundt 50 år når hun fikk Ruth Emmy i 1898 (om hun da hadde kommet tilbake til Norge) Det tallet 1903 som står under merknader,er ikke årstall,se lengre opp på tallene under merknad på de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Martha Steineide

Hei dere som har hjulpet meg. Har stokket, lett og ordnet håper at det så langt er riktig. Mangler når og hvor Ruth kom til Vestre Bærum Har også funnet at Emma Amalie var gift med smed Harald Hansen? Adr. Johannesgt 6? Her er jeg usikker. Foreldrene til Emma er Carl Edvard Larsen og Karen Sofie Andreasdatter Adr. Stupidgt 4 De hadde fire barn, den ene Ruth Emma. Nå hadde hun etter- navn Andersen. Carl Edvard var f. 02.12.1837 og døpt 11.03.1998 Far og mor til Carl var Lars Ellefsen Strøm og Berthe Marie Nilsdatter. Det siste fann jeg under Garnisonen 1842-1559. Kunne vært interessant å finne flere opplysninger om disse to og Karen Sofie Larsen f. 1833 (1834?) Takk for god hjelp!! Vennligst Olaug Steineide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Martha Steineide

Det veit jeg ikke. Det kan jo være at noen flyttet dit en gang. Jeg stammer fra Heidal her i Gudbrandsdalen,far voks opp der. Og jeg har lett en del i slekta på den siden, så kanskje jeg kjenner navn om jeg får opplysninger om det du spør om.Olaug Steineide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.