Gå til innhold
Arkivverket

[#75565] Databaseveljaren - manglande lenkje til Gravlagde i Eid prestegjeld 1831-1843


Gjest Sigurd Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigurd Eliassen

I databaseveljaren under Sogn og Fjordane - 1443 Eid manglar der lenkje til: Gravlagde i Eid prestegjeld 1831-1843.Lenkja er å finne i Digitalpensjonatet under Bergesen og Stensen - saman med alle dei andre lenkjene som også er å finne i Databaseveljaren.Det ville vere fint om ho kom på plass også i Databaseveljaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det ser ut til å utgjøre en forskjell alt etter hvordan man søker. Her hos meg har jeg forsøkt to varianter: I Databaseveljaren valgte jeg fylke Sogn og Fjordane, deretter Eid. Da kom det opp 119 baser hvor bl.a. gravlagde i Eid i perioden 1831-1858 manglet.Søkte jeg derimot i Databaseveljaren bare på begrepet 'Eid', da dukket også disse opp!Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Olav Holvik

Den lå sortert med feil kommunenummer i metadatabasen. Derfor var den ikke synlig under Eid kommune i nedtrekksmenyen. Databasen har fått korrekt plassering nå. Bruker du søkefeltet søker du på selve tittelen og vil forhåpentligvis finne fram uavhengig av slike feilplasseinger. Takk for beskjeden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Et liknende problem som det jeg nevnte i innlegg 3, men denne gangen et helt annet sted:Inngang: Valg av fylke = Rogaland, deretter valg Eigersund. Utfør søk: Ingen tilslag. Siden jeg VET at det ligger mange databaser fra Egersund her på DA, syntes jeg det var rart at ingen kom fram!Nytt søk, men denne gangen rett på søkeomgrep 'Eigersund' ga som resultat 38 baser.Undres hvorfor?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg får treff på 84 databaser hvis jeg velger Fylke Rogaland og kommune 1101 Eigersund og 51 databaser ved 1116 Eigersund. Merk at når det går over 50 treff, vises ikke resultatet automatisk, du må nå enten snevre inn ytterligere eller klikke på knappen Vis alle 84/51. Denne knappen dukker opp lenger ned i den venstre delen av skjermen, sammen med de andre knappene.Merk at hvis vi ikke hadde hatt noen kilder for Eigersund, ville ikke kommunen blitt listet etter at du hadde valgt fylke. Menyene tilpasser seg de valg du gjør og hva som faktisk finnes hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.