Gå til innhold
Arkivverket

[#75578] Maren M. Jahnsdatter, Holt, 7 år i 1865, er det to av henne?


Gjest Svein Tore Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Tore Andersen

I 1865-tellingen for Holt finner jeg to personer som heter Maren M. Jahnsdatter. Begge er 7 år og født i Holt.Den ene bor hos foreldrene, Elen Jertsd og Jahn Johansen.Den andre er oppgitt som fosterdatter og bor hos Gjert Halvors. og Mette M. Christensd.Når jeg leter i kirkebøkene for Holt, finner jeg kun en Maren M. Jahnsdatter. Hun er født 28. nov 1859, foreldre Jahn Johansen og Elen Gjertsdatter.Det synes som det er en nær forbindelse mellom disse to familiene. Gjert har en datter som heter Ellen, moren? To av fadderne, Karen Gjertsdatter og Kristen Gjertsen, kan også være barn av Gjert Halvorsen, han har to som heter det.Er det bare en Maren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er nok samme jenta som er talt to ganger - den ene gangen hos foreldrene og den andre gangen hos besteforeldrene.Det er nemlig rett at Jahn Johannessens kone Elen Kirstine Gjertsdtr. var datter til Gjert Halvorsen og Mette Marie Christensdtr. Holm.Jahn og Elen var for øvrig mine tippoldeforeldre - far og mor til min oldefar Johannes Jahnsen, som er 9 år gammel på tellingstidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.