Gå til innhold
Arkivverket

[#75599] Mulige emigranter til Seattle og Vancouver


Gjest Anita Holme
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Holme

Det sies at brødrene til min tippoldemor reiste til Vancouver og Seattle etter 1900. Jeg prøver nå med å prøve å finne ut om dette stemmer.Det jeg har å jobbe etter er følgende: Aleksander (Sander) Daniel Eilertesen, Født 31 juli 1853 Andreas Bek Eilertsen, Født 14 mars 1856 Absalon Johannsen Rødberg Eiltersen, Født 26. november 1867. Har funnet dem i kirkebøkene for Herøy (helgeland)Finner ikke den eldste i folketellingene for 1875 og 1900 Andreas fant jeg i folketellingen for 1875 men ikke 1900 tellingen. Absalon finner jeg i alle folketellingene, i 1900 tellingen er han bosatt på Dønnes.Det neste jeg hadde planlagt å gjøre var å sjekke i kirkebøkene etter utflyttete Herøyværinger for å se om jeg fant dem der. Problemet er at jeg ikke finner disse bøkene, mulig at hukommelsen min spiller meg et puss , men jeg mener at jeg en gang har ”bladd” i gjennom disse bøkene???Er det noen som kan hjelpe meg med dette?Mvh Anita Holme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Holme

Det er nok rette Aleksander. Du brukte en halv time å finne han, mens jeg har letet i flere dager :o) Skjønner at jeg har noe å lære her :o) Tusen takk.Vet du noe om disse utflytter oversiktene jeg referer til? Er så sikker på at jeg har sett noe slikt, men klarer ikke å huske hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.