Gå til innhold
Arkivverket

[#75601] Georg Karlsen fra Barkevig/Bålsrød?


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger hjelp til og finne Georg Karlsen.Vet ikke om han hadde 2 navn.Far-Karl Nilsen Bålsrød.Karl var gift 2 ganger,så jeg vet ikke om Georg er fra første eller andre ekteskap.Karl var først gift med Anne M Hansdatter,og så med Anne Sofie Fredriksdatter.Georg reiste over til Amerika,og ble der til sin død.Håper dette er nok opplys.og at noen kan hjelpe meg. På forhånd mange takk!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vet du om han var døpt Georg?Jeg fant en annen Georg Karlsen dpt.5/7 1868 i Tønsberg, Karl Nilsen og Karen Anne Mikkelsdt.(FS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Berit!! Har lett etter Georg i Kirkebøkene i Brunlanes,men uten og finne han.Har nå fått greie på at hans halvbror Karl Sofus var å besøkte han i Amerika i 1952,og at han døde rett etterpå.Siden Karl Sofus var halvbror,var han fra første ekteskap.Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Takk igjen Berit!! Var ikke han i Tønsberg.Han må være født enten i Barkevig eller på Bålsrød. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekket fra 1853-1865 uten å finne flere barn enn i FT 1865. Sjekket 1866-69 i Berg, og 1866 i Brunlanes uten å finne flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg synes det er rart, men jeg finner ikke Hans P., Olaus, Andreas og Martin i 1900. Emigrerte alle, eller er det bare meg som ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei Karl Nilsen fikk vel til sammen 11 barn. 7 med første og 4 med andre hustru. i første ekteskap kom barna:Hans Petter i 1854, Olaus i 1857 (døde samme år), Andreas i 1858, Nils Martin i 1862 (døde i 1863) Nils Martin i 1864, Anne Marie i 1866 og Karoline Mathilde i 1869.Med andre hustru fikk han:Karl Sofus i 1881, Fritz Severin i 1883, Anne Marie i 1887 og Martin Benjamin i 1898.Jeg har aldri hørt om Georg, men jeg vet at Nils Martin nr.2 emigrerte bl.a. Har bilde av han og kona som er tatt i Chicago.mvh Sten F. Bålsrød Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk for all hjelp!!! Gåten Georg er løst.Han er sønn til den ene datteren til Karl Nilsen som emigrerte til Amerika. Har helt siden jeg var guttunge hørt at han var halvbror til Karl Sofus,men det var han altså ikke.Har fått opplys.av en av de gamle i slekta. Går det an og få en kopi av det bilde du har Sten F? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.