Gå til innhold
Arkivverket

[#75607] Askøy 1950


Gjest Per-Ove Uthaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Per-Ove Uthaug

Hei, finner en Ida Andersen født i 1883 døde på Askøy 1950 var det mulig å få oppgitt fødel og døds dato på henne, samt navnet på hennes arvinger ? Takk mvh Per Ove Uthaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er foreldre og søsken i 1900 tellingen. Ida er nok i tjeneste et sted.LenkeNår det gjelder hennes ektemann er der faktisk to alternativer.Johan Martin Andersen Strømsnes, gift, avdød steinarbeider f.08.02.1886 - død på Strømsnes 11.03.1903og Johan Martin Andersen Strømsnes gift steinarb. f 21.12.1887- død 12.01.1937. Et meget underlig sammentreff med samme navn, samme yrke , samme bosted, nesten samme fødselstidspunkt. Så her må nol kirkeboken tråles etter vielsen deres.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her snek de seg inn en feil. Den første Johan Martin døde i 1928.Her er ekteskapet i Laksevåg 25.06.1910. I følge den var brudgommen født i 1886.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=LAKSEVI&gardpostnr=811&merk=811#ovre>LenkeDa har du dåpen til Johan Martin her som post nr.14.Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ove Uthaug

Tusen takk Rune for alle gode svar på den første delen dette var til stor hjelp, nå er jeg spent på del 2. Per Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Håper ikke innleggene mine skaper problemer i så måte. Om du vil leke detektiv selv, kan du jo sjekke kirkebøkene for Askøy etter 1910 med tanke på eventuelle barne dåper.Jeg kan imidlertid hjelpe deg litt på vei, for jeg har kopi av avskriftene frem til 1912.De får en sønn Johannes Elias født 20.08 og døpt 16.10.1910og en sønn Karl Martin født 20.01 og døpt 24.03.1912.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ove Uthaug

Hei Rune Nei det har ikke skapt noen problemer for meg, synes det er kjekt at du har engasjert deg, begge de to guttene hadde jeg fått med meg. Ett annet spørsmål er det noen plass på nettet en finner døde etter 1953, vet at det ligger ute noe fra ca 1970 på Midthordland Sorenskriver og noe fra ca 1990 men hva med det i mellom ? Per Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ikke for det området som du søker nå. Der vet jeg ikke om annet enn det som ligger ute om Askøy og tildels Laksevåg. Og så er det jo den landsdekkene oversikten fra 1995-2001.LenkeMvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har sett raskt gjennom kirkebøkene over døpte i Askøy mellom 1912 og 1920. Og dersom familien ble boende på Strømsnes, kan jeg ikke finne flere barn i den perioden. De kan selvsagt ha flyttet på seg, men de bodde jo på Strømsnes i 1928 da Johan Martin døde.Når det gjelder sønnen Johannes Elias f. 1910, så finner jeg ham død her i 1916.LenkeDe bor da fortsatt på Strømsnes. Jeg så kun etter bosted Strømsnes da jeg lette gjennom kirkeboka, og det var født mange barn der mellom 1912-1920, men altså ingen av Johan Martin og Ida. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da Ida Andrea Malene Andersen døde i 1950 står det at mannen var død, og at hun etterlot seg sønnen Karl Johansen, født 22. jan. 1912, bosatt Erdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.