Gå til innhold
Arkivverket

[#75622] HE Min tippoldefar Kristoffer Andersen F.1837


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Min oldemor Nikoline ble født 13 mars 1872 på Kaaterudeie i Ottestad. Hennes foreldre: Ingeborg Nilsdatter ogKristoffer Andersen Strammerudeie, Furnes, 29 år.Jeg har fått hjelp på DIS til å finne riktig Kristoffer. (29 år stemmer ikke) Født 20 sept.1837 på Strammerudeie, Furnes. Foreldre Anders Olsen og Kirsti Kristoffersdatter.Jeg klarer ikke å finne ut av mer enn at Kristoffer er 29 år, ugift, maskinmaker og bor i Løten i 1865.Jeg mener foreldrene til Anders Olsen er: Ole Bertelsen Halstenhoff og Gunnor Halvorsdatter Homerstad (Anders født 20 febr.1797 i Løten)Men hvem er foreldrene til Kirsti Kristoffersdatter?Kan være: Kristoffer Thoresen og Gunor Olsdtr. Dystvold, Vang eller Kirsti f.11/3-1798 Kristoffer Pedersen og Kiersti Pedersdtr. Hestehagen, Vang Kirsti f.8/12-1797Og hvor ble det av min tippoldefar Kristoffer? Ble han gift, hvor og når døde han?Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner dette giftermålet 6.5 1874 i Romedal. Brudgommen heter Kristoffer Andersen, og jeg synes det står at han er født 1837 i Vang. Furnes er vel en del av Vang...? Hedmark fylke, Romedal i Romedal, Ministerialbok nr. 5 (1862-1874), Ekteviede 1874, side 227. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8851&idx_id=8851&uid=ny&idx_side=-211>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Når jeg ser på giftermålet, synes jeg det står samme gårdsnavn på brudgommen som du har oppgitt som fødested for din tippoldefar i Furnes.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Tusen takk Grethe!Dette er nok min tippoldefar!Jeg har lett og lett i kirkebøker i Løten, Furnes, Vang, Stange, men tenkte ikke på Romedal!Kjempefint! Da skal det nok være mulig å finne ut mer om han.Hans mor Kirsti Kristoffersdatter er en annen nøtt.Hennes foreldre kan være: Kristoffer Thoresen og Gunor Olsdtr. Dystvold, Vang (Kirsti f.11/3-1798) eller Kristoffer Pedersen og Kiersti Pedersdtr. Hestehagen, Vang (Kirsti f.8/12-1797).Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.